om du vill kunna lämna ninen där så borde den ha både nät i botten och i taket (och självklart väggar xD). Men det bästa är nog att ha en stooor Hage med gallret nedgrävt i marken djupt ner, då kan kaninerna gräva gångar utan att det gör något :)
Men det kan vara lite svårt att fixa.. Men hur stor tänkte du ha hagen? :)

1# oj oj oj Jag vet inte 
har tyvärr inga bra bilder på mina hagar ^^

#4 Kan kanske ta kort i morgon för det är kolsvart hos mig nu ;P

7# fint :D

putt

Jag tycker kompostgaller

Kompostgaller=BÄST!!:)
10: Jättefin bur & kaninhage! :D
Jag ska ha hjälp av mina föräldrar och bygga en "rastbur" har ingen rastbur, men jag är ute med dom varje dag. Hade tänkt att den skulle vara ganska stor, och det ska vara nät i botten, och som "tak" över, men jag har inte rikigt bestämt mej än=)

14# Vi har samma bur :) Snyggt

Min pappa ska bygga två stora "riktiga" utehagar till mig nästa sommar. Det kommer vara riktigt stadigt med "fyrkantsnät" nedgrävt i marken.

Putt

19# OMG VAD SNYGGT
Puttis

#20 de trivs ju och är glada så =)
Endel kaniner hoppar/klättrar över kompostgaller så du bör ha kaninen under uppsikt när den är ute i hagen. Eller bygga ett tak.. Ska man lämna kaninen ensam så tycker jag att Kvirrz idé nästan är bäst. Kaninen kan varken hoppa eller gräva sig ut :)
Hubert hoppar glatt ut så jag fick göra såhär:
(Han fick lite mer grejjer dit in sen)

#14 nu blir jag avundsjuk, så skulle jag också vilja ha :)
19# var har du köpt alla dom rören?
putt

#24 På ÖB och rusta :)

när då??
#26 okej sånna måste jag köpa (=

De finns fortfarande där så behöver inte oroa er för att de inte finns :)
jag har också kompostgellar till skalmans Hage. men inget tak och ingen botten. och han är där hela dagen, själv. han har aldrig visat intresse för att gräva och inte heller hoppa över. så han har inte smitigt någon gång när han varit i hagen sen jag fick honom som en liten kaninunge.
tycker det är skönt att kunna "lita" på honom ;)
Medarbetare på Hundar.ifokus