Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1388 ggr
Anonymkaninägare
1

Få bort dubbelhaka?

Hur får man bort dubbelhaka på en kanin på ett effektivt sett? Och hur lång tid tar det ungefär i så fall?
Är det att ge mindre havre och att kaninen ska motioneras mera?

Tacksam för snabbt svar!

Smultrondraken70
0

Menar du det man brukar kalla "hakpåse"?

[EllenAlicia]
0

pellets med mindre fett i, gå i sele och i inte ge för mycket mat är va jag kommer på. kanske smartast att inte ge havre alls då ja tror de är väldigt mycket fett i de.

De kommer nog ta en lång tid. Jag vet inte direkt hur länge men

Fia9000
0

Det är inte säkert att den går att få bort, hur känns den över resten av kroppen och är det en Hona eller hane?? :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

[Lollo1402]
0

Förlåt för att jag kommer här, men jag undrar en liten grej. Min hona har dubbelhaka. Hon är absolut inte tjock. Går det att få bort den? Jag vet inte om någon i hennes "släkt" har det. Hon motioneras flera timmar varje dag och äter massor med hö, hon får 1 msk pellets (carrier köpt i djuraffär). Tacksam för svar. Sorry för att jag kommer här men jag tycker det känns onödigt att skapa en till tråd.

iWontBite
0

#4 dubbelhaka är mycket genetiskt hos honor, till exempel hos fransk vädur finns det knappt någon som inte har det.  Ibland går det att "plocka" bort pälsen så den försvinner, men om din kanin är i god form annars så är det egentligen bara ett skönhetsfel och påverkar inte kaninen något.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[Lollo1402]
0

#5 Okej! Tack, det var det jag tänkte:)