Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1794 ggr
Evelina!
0

(KULL) Matilda + Tore

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Då min andra hona verkar gå tom funderar jag på att ta den här kullen istället framåt sommaren. Undersöker här om det finns något intresse för denna kullen.

Röstebos Milda Makter – white zobel brun
e. Snöflingans Vilda Musen u. Mjau

Klassning:
Rak: Lätt
Krok: Lätt
Längd/höjd: För ung

Milda Makter eller Matilda som hon kallas är världens snällaste tjej med hjärtat på rätt ställe. Hon är lugn och trygg i buren och famnen och älskar att gosa. En söt fröken med många kvaliteter. Hoppningen är vårt största bekymmer, hon har bra driv och vilja, men tekniken är inte den bästa, utan hon kravlar sig upp och över hindret – bommarna brukar emellertid ligga kvar. Men vi jobbar på hoppningen och tanken är att hon ska klassa upp sig till åtminstone medelsvår innan kullen tas.

Grenens Sparkling Blue Star – viltzobel blåbrokad
e. Crystorms Don Chiverton u. Laylock's Öga för öga

Klassning:
Rak: Svår m. pinnar
Krok: Svår m. pinnar
Längd/höjd: Osäker, måste kolla upp detta

Tore är en söt och snäll liten farbror som inte ser mycket ut för världen, men är en riktig personlighet. Han är lätthanterlig, lugn och inte det minsta hanig. Han går som tåget i hoppningen, lugnt och metodiskt tar han sig genom banan. Han är en fröjd att föra, men ingen ungdom längre och är för tillfället inte i tävlingskondition utan hoppar mest hemma för skojs skull.

Det främsta syftet med kullen är att få fram genomsnälla och trevliga individer till hoppning och sällskap. Då föräldrarna är fantastiska kaniner med supertrevligt psyke tror jag att ungarna kommer bli minst lika rara.

Matilda och Tore är inte släkt med varandra och ungarna kommer att bli släkt med Kasper, Skåningen och Tess.

Förväntade färger är viltzobel blå,white zobel brun och blå, samt blå och brun zobel.

Foto: Matilda - Maria Ljung; Tore - Moa Löfgren Ekberg (ber om ursäkt för den dåliga bilden på Matilda, ska fota henne när vi hoppar så snart vädret tillåter). 

Kontakta mig här, per telefon (073-666 79 22), mejl (evelina.aronsson@gmail.com) eller Facebook Evelina Aronsson / Elvevis kaniner. Ungarna kommer att födas i Hudiksvall, Gävleborgs län, men transport går lätt att ordna både söder- och norrut.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

missan´s
0

Följer, verkar bli en intressant kull! 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Evelina!
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit ute i snön och hoppat lite med Matilda, så här kommer en hoppbild på henne :)

Evelina!
0

Glömde skriva att ungarna också kommer att bli släkt med f.d. Nordanvindens.

Evelina!
0

Putt!