Sätta ihop burar
Har ni något tips? på hur man kan sätta ihop två burar som inte är gjorda att sitta ihop och taken tar emot så de går inte att få dem ihop? Har för tillfället två burar som sammanlagt blir ungefär 250x60x60 och jag har tankar på att sätta ihop honorna som sitter i dessa burar, så de får gå tillsammans i båda burarna helt enkelt. Problemet nu ligger i att de inte går att sätta ihop. Ena buren har en öppning på ena kortsidan så helt enkelt får jag klippa upp nätet på den andra buren så det blir öppning på båda sidor, men hur ska man göra så att de kan gå emellan? En bräda med fyrkantsnät runt så det blir som en tunnel, går det tror ni? Eller har ni några andra idéer?
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag skulle nog sätta någon konstruktion/labyrint av icke genomskinliga rör, så får de möjlighet till att få utlopp för en del "naturliga" beteenden.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Smart idé! Hur skulle man kunna göra så att "golvet" inte blir så hårt?
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag skulle låta det vara utan strö osv och ha det så om de inte hår trycksår. Får de det skulle jag tjorva in lite halm i rören.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus