Gnagtips... han äter mattorna...
Jag kan inte plocka alla grenar från våra stackars äppelträd, så jag behöver tips? på saker som min kille kan gnaga på i buren för just nu gnager han sönder mattorna, gräver i toalådan osv… ska köpa en toalåda med stänkskydd så snart som möjligt för jag står inte uuuuut med att städa typ en timma totalt varje dag…
Gillar han bara äppelgrenar? Våra dissar allt annat än det tyvärr.. Dom gillar dock att riva sönder pappkartonger med tänderna (för ett himla oväsen), fast det kanske du redan testat?
Pappkartonger är nice! Granngården har också papptunnlar som är helt ofarliga och dessutom smaksatta om jag minns rätt xD så finns de små smaksatta gnagpinnar i trä man kan sätta fast i buren :3
Du kanske kan fråga grannarna eller kompisar om dom har äppelträd som du kan få grenar av? :D
Gnagarboden har annars pilmorötter (pilträd) som min kanin älskade innan han fick gnaga på äppelträd som han nu bara vill gnaga på :p
Har du testat andra grensorter? För testa björk annars, vissa uppskattar det mer än äppel, medans vissa inte :))
Min kille gillar äppelgrenar mest, men andra grenar också, tex björk, men vi har bara två äppelträd i trädgården å ja försöker att plocka grenar som man annars brukar beskära bort, dvs de som står rakt upp, men nu har ja plockat så många att de andra finns för högt upp… har snott med mig lite grenar från en björk på väg hem från skolan några gånger hehe å har några i källarn som jag har torkat.
jag ska kolla idag i en djuraffär om jag hittar några gnagsaker, tex sån där tunnel elr morotsliknande ^^ tack för tips?!