Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 721 ggr
emma071
0

veterinärbesök

ska ringa veterinären imorgonbitti då min lilla tös knappt äter eller dricker. 
Funderar på antingen att det är tänderna eller magen…
så jag undrar vad det kan kosta på ett ungefär, vet att det är olika på olika ställen och så, men vill veta vad jag har att vänta på ett ungefär!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Peak303
0

Beror på vad som är felet. Men allt från 400kr och uppåt skulle jag vilja säga. Haft oturen att ett veterinär besök kostar upp mot 2000kr. Men det var akut och livsavgörande för kaninen det handlade om.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Moalinn
0

Beror ju helt på vad de ska göra med kaninen, eller vad du vill att de ska göra, och vad felet är precis som Malin säger. Betalade 6000kr för ett veterinärbesök inkl. röntgen och avlivning (problem med magen). Men har också betalat 600kr för ohyra i pälsen så så länge man själv inte har ett hum om vad kaninen kan ha drabbats av så är det jättesvårt att säga.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

farvendal
0

En grundläggande undersökning brukar ligga på 350-400 kr. Sen rusar kostnaderna iväg om man behöver medicinera men framförallt rusar det iväg något fruktansvärt om man behöver röntga.. landade på 1550 kr när jag var in med min ena och då var det 350 kr för undersökning och 1200 för röntgen. Återbesök ett par veckor senare och då blev det 350 kr igen för undersökning och sen en 100-lapp för en salva att smörja tassen med. Så kan det gå 😛

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Nikita14]
0

Har bara varit hos veterinären en gång med någon kanin (förutom kastrering då),  och den gången kostade själva undersökningen 1500 kr  (akut, jourtid), och så kom avlivning till, ca 500 kr.

Gnolis
0

Jag hade samma problem och jag tror det gick på 1800. 1000kr för röntgen iaf och sen tror jag 600 för besöket och 200 för dropp. Men de hittade ingenting så hon blev bra av sig själv sen.. Gav henne critical care så det löste sig.

emma071
0

tusen tack för era svar! :) 
Har fått tid imorgon förmiddag så då visar det sig vad det landar på! :)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface