Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2710 ggr
crystalguurl
0

Utehage natt?

Hej! 1. Har nyss skaffat utehage till mina ninisar av kompostgaller, som dom har tillgång till från 07.00-19.00 ungefär. Kan dom vara ute på natten? Men om det börjar spöregna så har jag ju inte en chans att ta in dom…?

[Älskamig]
0

Tycker inte att kompostgaller är speciellt högt, så på nätterna finns väl chans att katter och sådant kommer…? 🤔 Skulle inte vågat ha ute mina kaniner under nätterna, springandes mellan enbart kompostgaller.

crystalguurl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser hagen ut ;) 1# Vi har vänt på gallrena och har tak, tycker du fortfarande att dom inte ska få vara ute på nätterna? :)

[TeamNanna]
0

Det ser rätt välgjort ut och som att allt sitter fast. Men jag är rätt nojig med mina så jag hade nog stängt in dem under natten och sen släppt ut dem på morgonen. Finns ju djur som tar sig igenom nätet/gallret.

ElsaN.01
0

Iller kan ta sig rakt igenom gallret, det har jag erfarenhet av. De kan ta sig igenom alla hål med diameter över 2,5 cm… Sen vet jag ju inte hur ni bor och vilka rovdjur som finns där men om du vill ha dem ute under natter så tycker jag att du borde klä in kompostgallerna i fyrpunktsvetsat nät. :)

Storip
0

#1 jag tror inte att om det ösregnar är något problem, de kan ju ta skydd inne i buren om det ösregnar.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

crystalguurl
0

(bara en fråga, när man svarar hur fixar man med #6 osv?) #4 Illarar finns det inga här ;) 5# Ingen risk att dom kan bli sjuka om dom är knäppa och stannar ute? :P

[Älskamig]
0

Vi har sån liknande bur till vår innekatt, och han kan vara ute vissa mornar (han har tillgång att gå in med då till oss) när vi vill sova och inte höra hans jamande. Så jag tror det skulle funka.

eveliiinaa
0

Jag själv är väldigt nojig med mina ninisar, så jag skulle stängt in dom under natten. För att inte riskera att något djur kommer :)

Storip
0

#6 Nä tror inte det xP sjuka blir det ju om de fryser för långe. Men om de börjar frysa går de väl in

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

crystalguurl
0

Tack för alla svar! :D Provar nån gång i veckan hela natten så får vi se hur det går! :D