Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 2377 ggr
[Hallons]
3

Era inneburar

Hej! Kommer att flytta in min ena hane senare i vår och behöver inspiration på burinredning. Posta upp era bilder ni har på era Inneburar!!

crystalguurl
0

Har ingen inne bur, tyvär ;)

Johannakoefoed
1

Skriv in "inneburar" under sidan sök så ska du se att du hittar en massa inlägg 😉

Smultrondraken70
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bosse o Mollys innebur (som egentligen är en utebur) med Hage.

Facie
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#3 Jättefint! Funderar också på att köpa en utebur och ha inne, hur fungerar det med städning? och är färgen "gnagvänlig"? :)

Här är min kanins bur men han är frigående så han bor egentligen i hela lägenheten. Byter möblering en hel del, så här är tre lite olika :)

Pretty wise //

Smultrondraken70
0

#4 tack! Härligt att kunna ha frigående kanin! Våra kan bara vara ute under uppsikt, har mindre barn. Valde att ha hagar till för att få mer yta. Buren var obehandlad när jag köpte den, jag har målat den med vattenbaserad snickerifärg (för innebruk), nog inte helt gnagvänlig tyvärr..men det var den mest giftfria jag hittade o jag ville ha den vit. Som tur är verkar de inte vara intresserade av att gnaga på buren. Vad gäller städningen så tar vi loss hagen, lyfter undan buren som står på en plywoodskiva, byter fleecefiltar under (har även jättemjuka gym-mattor som vi skurit i rätt storlek under ALLT för att skona deras fossingar (dom är rexpälsade). Överhuset har dom halm i för att kunna boa. Dom går på låda så underlaget håller sig ok. Städar allt en gång i veckan, o toalådorna varje dag och plockar bort pluttar som hamnat utanför. Funkar med städningen, men såklart enklare med en vanlig innebur:)

Facie
0

#5 Jahja! Jag vågar inte riktigt chansa.. Dock biter han inte på andra möbler så att han skulle bita på den är nog inte så troligt. 
Vill också ha vitt nämligen men vet inte hur jag ska göra.

Pretty wise //

Smultrondraken70
0

Det går ju att måla enbart utsidan, så kanske man slipper gnagande på målade ytor till viss del, vet inte hur jag egentligen tänkte när jag målade allt:( har väl bara haft tur att de håller sig till sina äppelgrenar:)

[Nettan120]
0

Har en ute bur som innebur mer yta och roligt att springa på rampen som jag har mellan över och under våning tycker min lilla hona ;)

Vovisch nr2
1

Här är min innebur! (Kaninen är bara inne på natten så därför är den inte jättestor :))

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Frosstis
1

(: