Höhäck utomhusbur?
Ni med utomhus bur, hur förvarar ni hö't i buren?
I höhäck (ej köpta dom är för små), vissa har det däremot på sin hylla i hörnet där hyllan är (om vi inte har fixat höhäck dit)
l'm back
Här sätter du fast höhäcken? :o Försöker klura ut hur jag ska få till det, har bara höhäck i plast som lixom följt med inneburen jag hade förut, men har nu stor utebur fast jag har den inne och inte riktigt listat ut hur jag ska göra med hö'et.
#2 Antingen med ståltråd el buntband. Vissa spikas fast men det är hemmagjorda grejer.
l'm back
Har ikeas VARIERA behållare, skruvar fast dem så kaninerna inte har loss dem hela tiden🙂 Har dem lodrät med öppningen mot burdörrarna så att de inte ska krypa in i dem och skada sig.
Jag har dessa: http://www.gnagarboden.se/kanin/for-foder/hohackar-gallerbollar/vaggfast-hohack-large
Skruvas fast med vanlig skruv, funkar fint både "stående" och liggandes.🙂
Hörna i buren.
Testade sån påshållare från IKEA men fungerade sådär
Även haft höhäck med lock men var värdelöst
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Höhäckar. Ena buren har höhäck i plast, som man sätter på utsidan av buren. Andra buren har en "vanlig" gallerhöhäck som hänger på insidan.
Föredrar höhäcken man sätter på utsidan, man sparar plats i buren, lätt att fylla på, och det är lättare att ta upp hö som hamnar utanför. Men tyvärr funkar den bara i en av burarna.
Har en höhäck från Arken Zoo, just nu sitter den på gallret på dörren in till buren (Har också dock satt fast den med en kattstrypare, så den håller sig på gallret och far nån annanstans…). Hade den dock för hängandes inne i buren, men den hängde för högt upp (pga att jag trodde att min kanin var högre än vad den är), så jag flyttade den till gallret istället. Ska dock ta ner "krokarna" och sänka dom, så den återigen kan sitta på väggen. :3
I en cykelkorg upphängd på gallret, och uppe på hustaket :)