AKTIVERING!?
Hej!đ Jag har en dvĂ€rgvĂ€durs hona som ca 9 mĂ„nader. Vi har haft lite problem med att komma pĂ„ vad vi kan hitta pĂ„ tillsammans, jag har försökt att lĂ€ra henne nĂ„gra tricks med en hemma gjord "target stick", klicker och godis men har inte riktigt lyckatsâŠ.Hur lĂ€r ni era kaniner tricks?? Hon Ă€r en inne kanin sĂ„ hon kan ju tyvĂ€rr inte vara ute i sele och skutta runt som pĂ„ sommaren.đ
Ăr tacksam för nĂ„gra bra förslag pĂ„ vad man kan göra med sin kanin under vintern, vad ni brukar hitta pĂ„ för skoj med era kaniner? â€ïž
Hon kan visst vara ute pĂ„ sommaren. đ Edit: SĂ„g inte att du skrev som pĂ„ sommaren :) FörlĂ„t đ
Vinn hundgodis pÄ yorkshireterrier ifokus!
#1 "Hon Àr en inne kanin sÄ hon kan ju tyvÀrr inte vara ute i sele och skutta runt SOM pÄ sommaren." ;-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gÀrna in pÄ min shop eller skicka ivÀg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trĂ„dar. đ
HÄller med #1, varför skulle hon inte fÄ vara ute i sele pÄ sommaren?
Edit: Kommenterade samtidigt som dig, dĂ„ förstĂ„r jag! đ
-HÀlsning Jossan, medarbetare pÄ bichon ifokus-
Om du ska lÀra tricks Àr det bra att börja med att stÄ, kaniner kan bli lite lyriska nÀr de ser godis, sÄ dÄ koncentrerar de sig inte pÄ trickset. StÄ upp och sÀg "stÄ", och visa godiset, kaninen lÀr stÀlla sig upp nÀr den kÀnner doften och dÄ sÀger du igen "stÄ" nÀr du ger godiset sÄ hon förstÄ grejen.
SÄ fortsÀtter du sÄ tills hon verkar fÄtt in ordet, dÄ lÀr hon göra det utan att du behöver vifta godis framför nosen. ^^
Efter de blire lÀttare att lÀra andra tricks, som snurra, osv :)
NÄgot annat kul för inne kaniner Àr att ta en stor kartong, fylla med massa hö och kanske lite kartong bitar osv och gömma nÄgra godisar i botten, de kan de pyssla med jÀtte lÀnge!
Prova bygg upp en hinderbana och se ifall hon gillar att hoppa. đ
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

Okej ska prova alla era fina förslag, tack sĂ„ mycket!!â€ïž
Min kanin Àlskar att krypa in och utforska. Brukar göra gÄngar av soffkuddar och lÀgga en filt över och vips sÄ har han underhÄllning hela kvÀllen haha!
Pretty wise //