Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 706 ggr
StrikensKaniner
0

Hanar till avel !

Hej,

inför 2015 är det många som letar efter hanar till sina ungar så jag tänkte kolla om någon skulle vara intresserad av att ta någon kull med någon av mina hanar.

Här kommer lite info om hanarna,( det kommer enskilda inlägg)

Pris: kan diskuteras i mellan varandra!

Krav: Honan kommer till mig (kan diskuteras) 
Jag kan ev behålla en valfri unge ur kullen.

StrikensKaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Snöflingans Prinz von Hessen

Smeknamn: Hugo
Född: 2011-05-26
Ras: Dvärgvädur
Färg: Svart/Gul Japan Wienertecknad WÖ
Ögonfärg: Brun
Vikt: 2,2 kg
E: Blåbärets Amarone
U: Valentinos Tivoli

Om: Hugo är en underbar kille som älskar att vara på banan han älskar verkligen att hoppa. En kille som gillar fart och en massa kärlek. På banan är han en helt annan kanin som älskar det han gör. Han är tävlad Msv i både rak och krok, efter en lång paus har han kommit tillbaka och tävlar lätt utan problem i dagens läge.

StrikensKaniner
0

Chippen

Smeknamn: Chippen
Född: 2008/9
Färg: Viltgul
Vikt: ca 2 kg
E: Vet ej namn
U: Vet ej namn

Om: Chippen även kallad hundraåringen är min gamla gosse björn som är hur snäll som helst, han vill vara i centrum och om han inte får det går han och sover. Han har blivit lat i äldre dar men vissa dagar kan man tro att han fortfarande är en bäbis. han är hopptränad pga att han tröttnade fort och hoppade sin egen bana så har det aldrig blivit av en tävling. Detta är sista året han går till Avel. Hans första son som är 4år nu hoppar för fullt i sitt nya hem med luftiga hopp med sina kraftiga bakben.

StrikensKaniner
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hugo Junior

Smeknamn: Junior
Född: 2011-06-15
Färg: Zobelsiames Grå
Vikt: ca 1,5kg
E: Vet ej namn
U: Vet ej namn

Om: Hugo är en underbar kille som alltid är på topp. Han är tävlad och gjorde debut i november, om jag minns rätt kom han 3a av 27 kaniner är väldigt nöjd över min gosiga pojke. Tror han har mycket kvar att ge :)

StrikensKaniner
0

Kommer fler när jag har fixat bilder :)

Johannakoefoed
0

Finns zobelsiames grå? :/

Peak303
0

#5 Nej de finns inte

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Johannakoefoed
0

Tänkte väll det men det står på den sista hanen, skulle mer säga att han är zobelsiames brun.

StrikensKaniner
0

Uppfödare sa att han av zobelsaimes grå men har aldrig hör det innan har haft en zobelsaimes brun innan som ser ut som honom, jag valde att lita på uppfödaren. Tack :) nu vet jag hans rätta färg

Johannakoefoed
0

Har han stamtavla?

sterrelovenatta
0

:)

StrikensKaniner
0

Tyvärr inte, vet att hans mamma är chinchilla och pappan zobelsaimes brun. Vet även att han fått en jättefin son som är chinchilla :)

StrikensKaniner
0

Putt:)