Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1348 ggr
[hattifnatten]
5

Kaninönskedrömmar?

Om du fick bestämma helt fritt, oberoende av pengar, plats och allt annat, hur hade din kaninsituation sett ut då?   Hur hade kaninerna bott?  Hur många kaniner hade du haft? 

Min önskedröm är att ha kaninerna i ett förråd/stall i en stor box, med en utgång till en  enormt stor Hage, med grenar, tunnlar, stenar etc.   De ska kunna gå ut och in som de vill dygnet runt, året runt.   Tak på hagen, självklart.    Det ska vara 4-5 st kaniner tillsammans, ungefär så många kaniner jag har nu.  🙂

Frosstis
1

3 st kaniner. Vill ha ett större rum, gärna utöka med allrummet som är bredvid mitt rum. En lejonhuvad, en liten/rex och min hollis. Frigående med en HOL som bur. Det är rena rama drömmen ;)

taylor__lambert
3

Ja först och främst skulle jag vilja ha en kanin jag tål! Tål inte min dvv men har henne ändå, tål inte heller rexkaniner :/ Men eftersom detta är min önskedröm!

då skulle jag ha ett gigantiskt rum som har naturligt habitat så som det ska vara i det vilda, det ska finnas gräs överallt, det ska kunna gå att gräva sig ca 2 meter ned innan man stöter på ett betong golv, ett vattenfall. Det ska vara tre väggar av rummet som är i betong, målade efter habitatet. Uppe i taket ska det finnas ventilationer och den fjärde väggen ska vara en glasvägg/plexiglas! Så ska det finnas en dörr så jag kan gå in dit in. man ska kunna reglera värmen och kylan i rummet utanför  och det ska kunna gå att ha riktigt gräs och jord och dylikt, vattenfallet ska forsa lagom dag ut och dag in. Och så hade jag nog haft 5 kaniner alla av DVV då jag verkligen fallit för dom 😍

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

fsigge
1

2st kaniner. Jag tycker att det är lagom många och då har man tid att ge båda kaninerna så mycket kärlek som dom behöver. Jag skulle vilja ha en fin stor innebur och ha kaninerna inomhus.🙂

Frida

crystalguurl
1

2+ kaniner i en gigantisk Hage med bur, gräv möjlighet nästan 1m djupt och en gång in i lekstugan som vindskydd! I hagen ska det finnas tunnlar stubbar stora grova grenar lite överallt nåra hus. och åh! DRömbur! *-*

[[tjattehonung]]
1

Inomhus skulle jag ha 2 st kaniner helt frigående, en tysk jättescheck och en belgisk jätte. Utomhus skulle jag ha en enorm Hage och en enorm bur med 3 kaniner..en belgisk hare, en rex och en holländsk kanin😊

Twix*
1

Ja det skulle vara nåt!

Jag skulle nog ha max 6st som skulle bo i ett rymligt kaninstall med en avsides "karantän" avdelning, jag skulle både vilja ha ett omplacerings hem för kaniner och sen en kaninskola är min 'vilda' drömm, typ som en ridskola fast med kaniner, de får hoppa med dem ,lära sig kropps språk,rätt utfodrning etc.

sen ska jag ha en ENORM (okej inte så stor att jag slarvar bort kaninerna XD) utehägn med ned grävt galler ca 40cm så kaninerna kan gräva och som man enkelt kan dela upp för de kaniner som inte kan gå ihop

Åhh om man ändå vann på triss 😍 hahaha

Peak303
0

Min kanindröm är ett stall där jag har plats till en massa burar. Längs ena väggen ska det stå 3-fackare med måtten 150x80cm där jag kan ha mina utställnings djur Samt 3-5 "bebis boxar" där man kan ha honorna då dem har kullar, som skulle vara ca 3kvm stora.

Sen skulle jag vilja ha en stalldel till där jag skulle haft mina hoppkaniner. Just för att jag skulle vilja ha alla dem i vars en "box" då dem är mycket aktivare än mina raskaniner (dvärgvädurar).

Utanför stallet skulle jag haft en massa fasta hagar så att alla kaninerna kan komma ut i alla fall minst några timmar var dag. 

Antalet är svårt att säga då jag även vill ha några "kelisar" som är oberoende utav Avel och hoppningen. Där bland en frasse och belgisk jätte som skulle gå lösa inne i stallet. Sen skulle jag vilja ha så att jag kan hålla på med två-tre färger i dvärgvädurarna där bland vit rödögd, rysstecknad och en till (som jag håller på att avla fram just nu). Sen hoppkaninsantalet vet jag inte riktigt. Finns ju så många intressanta och spännande kullar jag skulle vilja ha från ;D

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Sockertoppens_kaniner]
1

Min dröm är att precis som du #0 skrev. Det fina med min dröm är att den blir sann! Min bästa pappa beställde en stor stuga där det ska bli fyra boxar med tillhörande hagar. Huset står på plats i trädgården men ska inredas och få hagar till våren. :D Min drömkanin är en otter svart wienertecknad eller manteltecknad liten rex eller hermelinrex. De är så läckra tycker jag! :)

wonderland
0

En stor fackbur för jättekaniner med ungar, en till hundgård i sektioner för jättarna. Några nya avelsdjur, utställda. Några nya import djur från ex Belgien, Storbritannien och Holland. En lekstuga som skulle användas som kaninhus. Skaffa en dvärgvädurs hona vit blåögd :)

[SisselaJ]
0

https://www.youtube.com/watch?v=1W-bbqGiPfc
Såhär fast för kaniner. Fast vill inte ha mer än två.

[Nettan120]
0

Hade viljat ha tre honor ute på balkongen och sen hemma bygd bur som är stor. Sen avela renrasigt 🙂

Iaemi
0

Mina 5 plus en till jätte, helst belgisk jätte men en ny frasse går bra det med, som kompis till min Tyska jättscheck. Sen skulle jag vilja ha som ett stall med boxar och varje box (blir väl 3 boxar pga 2 kaniner i varje, men gärna en extra box!) skulle ha en lucka ut till varsin stooor utegård med massor av jord att leka i, gräva hålor, gömställen och deras egna lilla natur i bakgården. 😃

Vi försöker så gott det går i vårt villa område, saknas bara stallet. Nu har de burar i sina utegårdar istället… :) Så det får inte plats med en kompis till jätten

[Deshasix]
1

Skulle vilja ha ett eget rum till mina två, det vore härligt! Skulle va kul att ha en rex också. :D Om man får drömma så skulle man ju bo större, så man hade kunnat ta emot akut omplaceringar och hitta nya hem åt dem, de hade vart roligt!

tlover
0

3-4 avelshonor (genbanksanslutna såklart) som bor i en koloni på gärna 10 kvm med en tillkopplad "hage" (fast med tak och nedgrävt nät, dvs helt säker dygnet runt).

2-3 avelshanar (även dessa genbanksreggade såklart) i 2 kvm burar med översyn på honorna på vintern och bra stora men flyttbara beteshagar.

2 kullar/hona och år med kolonier för honorna när dom flyttar från mamma kanin och betesburar el liknande burar som hanarna för de utvuxna hanarna.

Bättre och större karantänburar och även fler "nödburar".

Jag skulle då också ha större möjlighet att fara på div kaninkurser i min drömvärld.

Totalt blir det väl 30-40 kaniner man har år gången (medräknat kaninungar/ungdjur).

l'm back

Namiko
0

2-4 kaniner helt frigående inomhus. Har två för stunden så jag är väldigt nöjd med min kaninsituation.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[RC1393]
0

Ett stort kaninstall, rött med vita knutar med el och vatten, och wi-fi… Och stora burar där inne säger man ju inte nej till, och gärna en yta att hoppa på så vi inte fryser ihjäl vintertid, med tillhörande hinderförvaringsrum. Fler hinder av olika typer skulle jag vilja ha, och jag skulle inte bli ledsen om jag hade tid och plats för att ha tysk jättescheck också.

Evelina!
0

Vill ha ett uppvärmt (ca 5-10  grader varmt) kaninstall med flera fönster och bra städmöjligheter, alla fack  i  midjehöjd samt rinnande vatten  och en avloppsbrunn. Stora burar och mer praktiska hagar utomhus.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Kaninernasbästa
0

Om man tänker nu så vill jag att när Molly kommer att de trivs och blir bästa vänner och skyddar varann. Och att Molly inte är så jobbig;) När jag blir äldre vill jag ha en belgisk jätte som ska bo inne och vara jättesnäll!