Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 626 ggr
Kanin Love
3

Tävlings frågor

Hej jag ska tävla med mina kaniner om ett tag och funderar på att starta i längden.Hur långt hoppar man i längd ej elit? Och om man får en pinne i rak lätt får man då tävla i krok mini?

Northernlights KU
3

I längdhopp finns det en ingångslängd som alla kaniner måste klara för att "gå vidare" i tävlingen s a s. I längdhopp ej elitklass är kortaste tillåtna ingångslängd 80 cm. Sedan länger man hindret allt eftersom kaninerna klarar aktuell längd, så det finns egentligen ingen maxlängd utan beror helt enkelt på hur långt kaninerna i just den klassen klarar.

I miniklassen får bara kaniner utan pinnar starta, så om kaninen har t.ex. en pinne i rak lätt får den inte starta i krok mini.

Edit: Reglerna ovan gäller tävlingar i SKHRF, det kan ev. vara andra regler inom SKAF:s tävlingar som jag inte har någon koll på.

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

[Frida Rydberg]
2

Stämmer som ovanstående skriver men vill lägga till att kaninen måste hoppa 160 cm för att få pinne. Alla som klarar 160 får pinne så man måste inte hoppa längre än så. Kaninen måste ha fyllt 1 år för att få starta höjd och längd :)

Kanin Love
0

Tack!