Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 544 ggr
Moalinn
2

Hane till parning

Ni som har hanar av lite större "intresse", alltså renrasig med stamtavla, hoppkanin eller vad som helst, vad har ni för "krav" för att låna ut honom till PARNING? (världens sämsta mening men hoppas ni förstår ändå). Om ni har några krav såklart. Tar ni betalt?

Jag har fått förfrågningar efter förfrågningar om de kan få låna min sachsengold till deras hona och det kravet jag har i nuläget är att ungarna får stamtavla. Det vill säga att denne har uppfödarnummer och honan har stamtavla. Annars är det blankt nej från min sida då jag anser att kaniner har ett högre värde än att finnas i livet bara för att.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Peak303
0

Beror lite på vilken typ av hane. Har lite olika kriterier när det gäller hoppning och utställning men om man ska säga de som är allmänt för båda är att honan ska vara frisk dvs utan kända defekter och sjukdomar, H-bevis/stamtavla är ett måste samt att honan inte ska vara besläktad med min hane. Sen tackar jag tyvärr nej till kullar som inte känns tillräckligt genomtänkta. När de gäller utställning lånar jag heller inte ut till vissa specifika led som jag tidigare haft problem med.

Sen är det rätt olika vad jag tar för en PARNING. Men beror på syftet och kaninen de lånar!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt