Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 572 ggr
Imokey
0

Hur mycket tid?

Hej, jag undrar hur mycket tid ni ägnar er åt kaninerna, vilken tid av dagen ni brukar va mest med dom (kvällarna,middagen,morgonerna?)

För jag hade tänk mig skaffa en kanin , då jag snart fyller 14 och går i skolan samtidigt rider jag 3 ggr i veckan, så tänkte jag att jag kunde va med kaninen på kvällarna och på morgonen skulle det funka eller är det för lite?  de i min familj kommer nog också va med kaninerna då och då som min mamma och syster till exempel.

tack för svar!

kram🌺

Fridaaaa
1

Väldigt olika, mer på sommaren än vintern.
Olika tider, alltfrån 8 på morgonen till 21-22 på kvällen och däremellan då beronde på årstid mm.
Exakt hur  mycket tid jag lägger är svårt att säga.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Imokey
1

Juste tänkte tillägga att jag kommer köpa 2 kaniner hehe.😃

Imokey
0

#1 tack så mycket för svaret 😊

[Deshasix]
1

Om du har två kaniner så behöver du inte spendera massor med tid med dem, eftersom de har varandra. Självklart ska du umgås med dem, men de behövs inte lika mycket som när man har ensam kanin. :) Fast det beror ju också på hur de bor såklart, har du en lekhörna och buren öppen så  klarar de sig bra själva längre stunder, men om de sitter i bur och bara är ute när du när du är med dem så behöver du ju vara med dem oftare.

chanelgucci
0

Jag har 2 kaniner som håller varandra sällskap och när jag kommer vet de att det är dags för mat, kärlek eller att bli utsläppta ur buren. Men samtidigt vet jag att de busar med varandra och leksaker i buren så de kräver inte mycket tid alls av mig. De du kan tänka på är att ha en stor bur så de har plats att busa med varandra där! :)

Krus_grus
0

Jag hade innekaniner och umgicks mest med kaninen på kvällen (1h konstant gos), då brukade vi kolla TV tsm någon timme men han sprang han fritt i lägenheten från att någon i familjen kom hem :)

NelliMohrle
0

Jag har 3 ute kaniner och nu på vintern måste jag erkänna att jag inte alls är särskilt mycket med dom. Men minst en halvtimme varje dag. Lite olika dag från dag, vissa dagar ger jag dem bara mat + lite kel medan vissa dagar städar jag buren, sel/hopp tränar mm och då är jag ju mer med dom.  Men jag tror det funkar med ridningen då jag själv går på gymnastik 4 ggr/vecka. 🙂

Älskar kaniner Kär

Imokey
0

#4 #5 tack för svaret! Tänkte ge kaninerna ett eget rum då min syster kommer flytta ut:-)

Imokey
0

#7 tack så hemskt mycket för svaret, tvivlade lite om att jag inte har mycket tid då jag också har läxor och så :)