Kaningodis..
Nu på senare tid har jag haft en vana att köpa hem kaningodis bla från märket Vetapol och andra slags "mixer". Då undrar jag om det är hälsosamt för kaninen med godis? Jag ger dem såklart inte så mycket varje dag men ska man försöka undvika att ge dem det över huvudtaget?
Man bör nog unvika det till största delen men man behöver inte undvika helt om man inte vill. Är väl i stort sett som godis för oss, finns ingenting som helst nyttigt i det utan vi äter godis för att vi gillar det. Dock är det bästa att undvika godis helt :P
Det brukar oftast vara en del socker i kaningodis och det är inte bra för dom.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Leo får äpplen, morötter, kvistar mm istället för godis, och det verkar han nöjd med ;D
Håller med #1.
#2 Frallan också….men ibland så får hon torkade morötter:)

Ge kvistar, lite frukt, grönsaker & grönt utifrån istället för godis. Mycket nyttigare :)
Men du kan ge godis ibland, som något extra :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag brukar ge mina kaniner annan kaninmat som godis ;)

Okej tack för svaren :) Men idag köpte jag iaf en sånn där stång som det var torkad morot, brocoli mm :) Men jag uppfattade det som att den inte var alltför onyttig utan bra för deras tänder :)

Tycker istället att du kan ge kvistar & liknande då i princip alla sådana där stångar&liknande jag har sett är onyttiga.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Okej men problemet är att alla träd står vid en bilväg så jag tror inte det är då bra att ge dem grenar som det kanske kommit avgaser på.

hehe.. Jag brukar ge min kanin en godisbit per vecka eller nått. :P