Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 835 ggr
Anoki
1

(KULL) Hanny + Lucky

Uppfödningens första hoppkull är nu planerad.

Lucky  och Hanny kompleterar varandra väldigt bra, jag tror verkligen på denna kull. Kommer själv spara 1-2 stycken. 

Vi förväntar oss slanka och högresta avkommor (12,5% belgisk hare) som har fart i benen, söker hinder bra samt är hindersäkra. Då båda föräldrarna har dessa egenskaper lär ungarna bli frunktansvört roliga att ha o göra med, speciellt ute på banan. 
Båda föräldrarna är otroligt snälla så jag tvekar inte om att ungarna kommer bli detsamma.

Förväntade färger: Viltgrå i helfärgat, mantlad/brokat, rödförstärkt samt wienertecknat.

Förväntad vikt: Cirka 1,8 - 2,3 kg.

Besläktning: Hilda (3:e led), Lucky (4:e led), Skåningen (7:e led).

Parningen sker: 6 Januari 2015

--------------------------------------------

**Humble Bumblebee "Hanny"
**E: Okänd
U: Okänd

Rakbana: Medelsvår, 2p
Krokbana: Medelsvår, 2p
Höjd: Ej startad
Längd: Ej startad

Född: 25 November 2009
Färg: Svart wienertecknad

Hanny är helt obesläktad och har tävlat sparsamt i ett år. Detta har gjort att hon inte har hunnit klassa upp sig än. Jag ser dock stor kapacitet i denna hona och tror absolut att hon kan klara även de högra klasserna, vilket hon snart kommer tävla i.

På banan är Hanny en tjej som ger allt, hon älskar att hoppa och det spelar ingen roll vad det är för hinder framför henne, över kommer hon alltid.  

Hemma är Hanny en riktigt kelig kanin som alltid uppskattar kel, träning, promenader samt nytt folk. Hon är social och gör vad som helst för lite godis. Däremot blir hon lite tjurig under brunst, och under den tiden vill hon hålla sig för sig själv. Hon har dock aldrig bitits eller gjort utfall, något sådant skulle hon aldrig ens få tankarna på. 

Filmer:
Krok msv
Krok msv

**
Silverados My Lucky Star
**E: Silverados Ferrytown
U: Glädjens Strålande

Rakbana: Svår
Krokbana: Svår
Höjd: Ej startad
Längd: Ej startad

Född: 19 september 2013
Färg: Viltgrå manteltecknad rödförstärkt

Sandra beskriver Lucky som en snäll hane med fint humör. Han är dock vädligt energisk av sig vilket gör det svårt att sitta still. Han har fart i benen och springer på helt okomplicerat. 

Lätten var inga direkta problem för Lucky. Väl uppe i medeln tog han sig igenom klassen lekande lätt utan att missa en enda pinne där han dubbelnollade gång på gång. Nu är han svårklassad och behärskar hindren väldigt bra, dock har han inte hunnit tävla mycket i svåren än. 

Filmer:
Krok msv
Rak lätt

Intresserad? Skicka antingen ett PM här på iFokus eller maila mig på _mathilda_harry98hotmail.com.
_Jag förbehåller mig även rätten till att neka köpare.
Ungarna kommer finnas i Härryda, västra götaland. Transport går dock att lösa runt om i landet.

Anoki
0

Putt :)

Anoki
0

Putt.

tussen12
0

Nämen.. 😍

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Anoki