Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 979 ggr
missan´s
0

Kullplanering 2015

Vad har ni för planer inför 2015?

Själv planerar vi att vår dvärgvädurshona ska få sin tredje kull framåt våren. Dock har vi inte bestämt än vem som ska få bli pappan, får fundera lite till innan vi bestämmer oss. Ska behålla minst en unge också. Jag ser mycket fram emot denna kull och längtar sååå efter kaninungar!

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Vovisch nr2
0

Min Lejonhuvade Kanin ska kanske få bebisar med min vänns lejonhuvade. I sådana fall blir det i augusti skulle jag tro. :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Mickis1994
0

Ska ta min första hoppkull, vilket är väldigt spännande. Det är min hona Nonjans Rain, Tan blå hoppkorsning, dock lågt klassad än men otroligt snygg med massa potential som ska träffa Trombens Nico. Tror på stora, snygga och duktiga hoppare. Längtar mycket efter kullen och att få spara en.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

missan´s
1

#1 : Så mysigt! Hennes första kull, eller? 

#2 : Härligt med hoppare!

Evelina!
0

Väntar ju smått efter min Sparfs Tok Snö och Snöflingans Flumeride som borde nedkomma om 19 dagar ca. I övrigt har jag inga ungar planerade.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Denna kommentar har tagits bort.
Vovisch nr2
0

#3 Ja, det blir i sådana fall hennes första kull, hon är bara 15 veckor! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

kanin och häst
0

Vi ska ta en kull, det blir Trassel och Daiquri. Alla uppfödare jag varit i kontakt med tror det kommer bli fina ungar. Vi sparar antagligen en och uppfödaren som har Daiquri sparar också en om det blir någon hon kan använda vidare i Avel. Renrasig cashmere vädur med stamtavla är ju inte så illa! :) Förväntade färger är: Störst chans till svarta och blå mantlat och icke mantlat. Men kan också komma isabella, madagaskar, zobel(blå och brun) och mantlat i dessa färger, och zobelsiames(blå och brun) :) Kommer bli underbart, kan de inte födas nu! :3

Ett liv utan djur är inte värt att leva

RebeccaG
1

2-3 kullar lejonhuvade, utställning
1-2 kullar belgiska harar, utställning/annat

Sedan ska syrran ha ett par kullar dvärgharar & hoppare

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

missan´s
0

#9 Det låter inte så dumt, nej! 😉

#10 Oj, det var mycket kaninungar som beräknats!

RebeccaG
0

#11 Det blir lätt en del, räknar med att de belgiska hararna kommer få rätt stora kullar med😍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

kanin och häst
0

#11 :D

Ett liv utan djur är inte värt att leva

tlover
0

om vi tar kullar i år (vi väntar barn nu i dagarna så jag vet inte om vi kommer att orka med att ta kullar).

Så kommer vi ta en sista testkull på Korven ("ny" hona som fick en kull förra året men ingen överlevde, men det kan ju vara för att det var hennes första kull) och Dick.

Beroende på hur hennes kull går kommer vi antingen ta en kull på Unika + Dick (om det går dåligt för Korven) eller så säljer vi Unika och köper in en ny hona och parar den nya honan med Quasimodo (han är släkt med båda våra honor men han är en underbar avelskanin så det blir en hona som "åker").

Förenklat alltså

Mörtan gårds Korven + Anderlunds Dick

och

Billabergets Unika + Anderslunds Dick eller Ny hona + Billabergets Quasimodo. (Alla är renrasiga Gotlandskaniner).

Kullarna blir för bevarandearbete och kött/päls.

l'm back

Peak303
0

Jag har 2-3 utställnings dvärgvädurs kullar att ta och en hoppkull i dagsläget. Övarps Arabella (blå) med Hoppetossan's Flawless (viltgrå) Hoppetossan's Funny Face (viltgrå) med Snowflake's Griphook (chinchilla) eller Pingu (vit rödögd) Midgårdsolens Arista med Midgårdsolens Oden Där Asta är medelsvår och Oden är elitklassad i allt. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

missan´s
0

#15 Har varit inne på din hemsida Snowflake's kaniner, du är ju superduktig på att fota vill jag bara säga! Lycka till med kullarna också! 😉

Peak303
0

#16: Tack så mycket 😃

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Alarmklockan
0

Jag kommer att ta en 2 kullar till våren är det tänkt.

Teddydvärgvädurer: Gul/svart japan hane + Gul/vit wt hona samt Gul/svart japan hane + Brun/zobel wt hona.

pigelina
0

Kommer ta 7-9 kullar, lejonhuvad kanin

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus