Gnyr hon?
Kaninen som jag vaktar har börjat gny. Märkte det igår kväll när jag försökte sova. Hon låg med öronen mot kroppen i buren. Så fort man rörde sig eller sa något slutade hon. Det låter typ: eem, eim, äim, iem, svårt att förklara. Gick igenom henne för att se om det var något fel men kunde inte hitta något. Hon beter sig som vanligt. Är det normalt och vad kan det bero på?
Älskar kaniner 
Min kanin gnyr endast när vi sopar golvet då hon tror sopen är en annan kanin varnar hon den kommer den för nära går hon till attack och låter ännu mer.
Sen har hon även gnytt när hon var förkyld och väldigt täppt i näsan, kom ju inte ut något så vi fick ju göra rent lite till och från.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#1 Hur gör man det? Och hur ser man om det beror på det? Hon gör det ju bara på natten.
Älskar kaniner 
Kan vara att hon brunstar och är allmänt sur, då knorrar dom liksom, kan låta ljust och mörkt 🤪
Kan vara att hon är orolig också, tex nervös.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#2 skulle det vara så att hon är täppt så skulle det ju definitivt låta mer eller mindre hela tiden och så skulle det nysas konstant då kaniner alltid försöker få ut det så fort som möjligt (de kan ju bara andas nasalt) så skulle du ju även kunna se snor till och från hängandes från nosen. Men det kan ju vara för att hon är brunstig såsom #3 säger.
Tillägg: Eftersom hon bara låter på natten… tanken om att hon kanske drömmer slog mig, har inte tänkt på det för min hona gör inte så men min hanne brukade göra så, han lät oftast när han låg och sov och de fanns inget fel med honom så vi tänkte "jamen då drömmer han väl kanin drömmar"
#5 Kan kaniner drömma?
Tanken slog mig att hon kanske inte gillar att vara instängd. Hon får gå fritt i mitt rum på dagen men på natten får hon bara vara i buren. Ska prova att låta henne gå fritt på natten också och se om det eror på det. Vill hjärna att et slutar då det r rätt jobbigt att sova + att jag självklart vill veta att hon mår bra 😉
Älskar kaniner 
#6 ja det är väl inte lika konstigt som att en hund eller en katt, eller en gerbil drömmer :) Kan ju även vara så att hon tycker det är obehagligt att vara instängd på nätterna, min kanin är ute i köket dygnet runt låser vi in henne i transportburen en stund om det kommer över folk (hon klättrar oerhört mycket och hoar något enormt och buffar när man är i köket) så kan hon ligga och muttra buttert, köket är ju hennes revir :P.
ok :)
Älskar kaniner 
Kan vara brunst min hona brunstar nu när Tassen är nära extra mycket :)
Har ingen annan kanin i närheten. Men tror det är att hon inte gillar att vara instängd då jag lät henne gå fritt på natten också och då gnydde hon inte. Ska prova att sätta henne i buren i natt för att verkligen se om det är det det beror på :)
Älskar kaniner