Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 607 ggr
claravincent
0

Utan pellets?

Hej! Jag har hört mycket om att man inte behöver ge någon pellets. Men då är min fråga till er som inte gör det, vad ger ni istället? Mer än hö då såklart :)

VildaVittra
0

Mina får grenar, örter, havre om det är kallt eller om de ser ut att behöva det och rotfrukter samt grönsaker. 

Finns en bok som heter "Beyond the pellet" som är väl värd att läsa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vovisch nr2
0

Örter har jag läst, det är det kaniner äter i det vilda. Min kanin skulle dock aldrig klara sig utan pellets, hon får en halv deciliter om dagen och är lika tokig varje gång det är matdags. :P

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

VildaVittra
2

#2 Alla kaniner kan klara sig utan pellets, det man gör är att ge mer näringstät mat som exempelvis havre.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
0

Hö, grenar, grönsaker/örter och saltsten får alla.

Växande djur (el liknande) får havre om dom behöver det men jag vill gå över till groddad säd.

l'm back

claravincent
0

Tack för alla svar :)

Vovisch nr2
2

#3 Var mera som ett skämt. :) Hon skulle dock bli väldigt besviken på mig om jag serverade grenar och brännässlor istället för sina älskade pellets. (Hon får grenar och sådant ändå)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-