Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 486 ggr
chanelgucci
0

Kloklippning

Hej! Kan kaniner "vässa" ner klorna själv? skulle behövas nu när mina kaniner är så nya och behöver lära känna mig innan jag klipper de själv. Mina kaniner är ganska sprattliga ibland och jag är så rädd att jag ska skrämma de eller att de ska skada sig.

tlover
0

Dom kan slipa ner dom genom att gräva mycket, däremot så brukar sällan tamkaniner gräva så mkt att det gör nån stor skillnad. Men du skulle ju kunna testa att ställa in en "grävlåda" (en låda med jord el liknande i som dom kan gräva i) i buren. Du slipper nog inte kloklippning helt men om din kanin är en "grävare" så kanske du kan skjuta på kloklippningen ett tag.

l'm back

Storip
0

Om de får gräva slipar de ju ner klorna 🙂 om du är rädd för att klippa klorna kan du be någon annan (i zoo butik eller hos veterinär) göra det

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

[Deshasix]
0

Gå till zoo affär, de brukar jag göra! :)

chanelgucci
0

Hur mycket kostar det?:)

chanelgucci
0

Går det inte att ställa en sten i buren?:)

tlover
2

#5 jag ser inte varför kaninen skulle vilja gräva på en sten.

l'm back

chanelgucci
0

Såg att man kunde göra på någon blogg :) det skulle nog inte va omöjligt för mina kaniner. De gräver i plasten på buren och den ena kan till och med gräva på mig i famnen ;)

Krus_grus
0

Ät de i behov av att klippas då försök göra det ist. Linda in dom i en handuk kan hjälpa :)

Kaninernasbästa
0

Försök att få hjälp av någon att hålla i :)