Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 258 ggr
[sweetestperfection]
0

Flera tillsammans

Hej,

tänkte höra om man kan ha flera kaniner tillsammans? Eller slåss de bara? Jag hade en steril hon tillsammans med min Theo när han var liten..de sov tillsammans, tvättade varandra osv.

Theo är kastrerad nu dessutom. Tror ni han skulle uppskatta en liten tös som kompis?

[sweetestperfection]
0

heter det steril föresten? hon kunde inte få ungar iaf. :P

SagaoAlfred
0

En hona & en kastrerad hane brukar oftast gå bra ihop, men inte alltid :)
en hane & hane går sällan ihop, å likadant hona & hona, även fast det kan gå bra ibland :)

SagaoAlfred
0

men ja, ifall du vill ha en till kanin går nog en hona bra ihop med honom ;D

Tina-A
0

Ska du ha 2 kaniner ihop, ha det för din skull och inte deras :)

Hona + kastrerad hande brukar som sagt (som #2 skrev) oftast funka och de kan då bli underbara och oskiljaktiga vänner :) Vänj dom långsamt med varandra och ha varsin bur åt dom till att börja med. Om dom inte kommer överrens så är det ju bra att du har burar till båda då :)

Lycka till!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[sweetestperfection]
0

Okej :) så han kanske är nöjd som det är? Han tycker inte om att man är inne i hans bur och grejjar, morrar och rivs då, så han kanske skulle se henne som en inkräktare?

Hm..det blir nog lättast att skaffa en till kanin framåt sommaren så de kan vara ute och bekanta sig. Om han nu ska få en kompis.

:)

SaraB
0

Jag har två okastrerade (steriliserade? :P) honor tillsammans, de är dock syskon (samma mamma o pappa men får olika kullar.). De älskar verkligen varandra! Jag köpte den ena, Molly,  först, sedan typ 1 månad senare köpte jag Mimmi, den andra. De funkar väldigt bra ihop! Ihopsättningen gick super bra! :D