Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 547 ggr
NelliMohrle
0

Storm

Hej!

Just nu är det väldigt blåsigt här där jag bor och värre ska det bli. Jag undrar vad jag ska göra med kaninerna när det blåser så här. De har en avskild del utan nät men de går inte så gärna in där då de använder den till toa. Jag funderar på om jag ska ta in dem i garaget (ingen stor temperaturskillnad). Just nu blåser det rakt in i buren och de trycker ihop sig för att skydda sig för blåsten. Vad brukar ni göra vid storm? Ska jag bara låta dem vara kvar i buren eller ska jag ta in dom i garaget?

Älskar kaniner Kär

Cireea
1

Jag skulle ha tagit in dom i garaget då det är vindstilla där och därför upplevs det inte lika kallt. När det blåser (Framför allt när det blåser hårt) blir det genast mycket kallare att vara ute. 

Så om du är orolig för dem skulle jag tagit in dem i garaget så dom åtminstone slipper blåsten. 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

NelliMohrle
0

Ok, tack! Ska nog lägga en matta med kompostgaller runt så blir dem nog glada :)

Älskar kaniner Kär

Fridaaaa
0
NelliMohrle
0

#3 :) Så man behöver inte göra något?

Älskar kaniner Kär

Fridaaaa
0

#4 Beror helt på hur buren är osv men jag gör aldrig något vid storm

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NelliMohrle
0

#5 ok. Buren har en skyddad del (utan galler) men de använder den delen till toa så de går inte in där så gärna. Annars har buren galler på 2 sidor så det blåser in ganska lätt.

Älskar kaniner Kär

Fridaaaa
0

#6 En bur ska ju ha minst 3 heltäckande sidor.
Ni kan inte sätta upp presenning eller liknande?

NelliMohrle
0

La en filt över :)

Älskar kaniner Kär

Fridaaaa
0

#8 Filt lär blåsa bort om du inte satt fast det bra 😉

NelliMohrle
0

La 2 stora stenar på filten så den ska hållas kvar 🙂