Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1109 ggr
[AnimalLover1]
1

Hur ofta byter ni höet?

Jag ger en massa varje dag, men de äter bara häften och låter hälften ligga kvar, och sedan är de jättehungriga. Sen lägger jag det nya ovanpå det gamla och fluffar till det, då blir det jättemycket, sen lämnar de samma mängd kvar, om ni förstår vad jag menar? Så ska jag ge mindre åt gången? Hur ofta byter ni?

Fridaaaa
0

Jag ger hö 2-3 ggr/dag ungefär så ger inte så mycket gången så slipper massa slängas

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moalinn
0

Har höhäck/höboll så det de drar ut får helt enkelt ligga tills nästa städning av buren :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Idakarrlsson
0

Bättre att fylla på fler ggr fast mindre mängd som #1 säger. Hur ofta byter du idag? Om du byter ofta kanske du ska minska "portionerna" så dem fortfarande har hö nästa gång du kommer men att dem ätit upp det mesta.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Idakarrlsson
0

Bättre att fylla på fler ggr fast mindre mängd som #1 säger. Hur ofta byter du idag? Om du byter ofta kanske du ska minska "portionerna" så dem fortfarande har hö nästa gång du kommer men att dem ätit upp det mesta.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

MoaHermansson
1

Jag lägger in ganska mycket hö, och jag lägger in nytt när de har ätit upp de gamla. de lämnar aldrig kvar något.

taylor__lambert
0

Min får nog hö tre-fyra gånger per dag i små mängder, vissa fall bara två gånger om dagen i stora mängder men hon äter ju alltid upp allt man lägger in förutom de hö stråna som är "för korta" enligt henne :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Vovisch nr2
1

Jag slänger aldrig hö. Jag har en standard höhäck och en höboll som brukar vara nästan helt tomma efter ett dygn. Jag fyller bara på. :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[AnimalLover1]
0

Okej :) Det jag stör mig på är att de bara äter litegrann av det längst upp och lämnar det där nere kvar, sen är de jättehungriga när jag kommer med nytt hö :/

taylor__lambert
0

#8 skulle ge dom mindre portioner då, kanske bara lägga så det är ett tunt lager och sedan fyller du på efter det att dom ätit upp :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

kanin och häst
0

Mina kaniner äter massor, så jag fyller höhäcken överfull minst 4 ggr per dag, oftast ca. 6 ggr, :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[Sockertoppens_kaniner]
0

Enligt mina kaniner är det bättre att ge mindre mängd oftare, annars lämnar de också. :)

Agda
0

Har de mycket fräscht hö kvar så får de inget nytt eller så får de pyttelite nytt. Också kan jag helt enkelt skippa pelletsgivan den dagen, så är de hungriga får de banne mig äta av det dagsgamla höet. Har fått göra så några gånger till mina hanar, till slut lärde de sig att äta bra av höet. Så numera har de inte mycket hörester kvar.

Ger mina hö 1 gång per dag.

taxidriver142
0

Varje dag

tlover
0

2 ggr/dag

Mina gillar inte "gammalt hö" så jag försöker inte ge mer än vad dom hinner äta upp på ½ dygn. Blir det nått över brukar jag använda det höet till att ströa med.

l'm back