Tillfällig ersättning av pellets
Jag har slut på pellets och tydligen så är den enda affären i stan som säljer den sorten stängd tills 2 januari.
Hur klarar sig en kanin utan pellets om han är van att få det?
Finns det något jag kan ge han de här dagarna som kan funka istället för pellets?
Det fungerar utmärkt att enbart ge hö.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Vad skönt! Du tror inte han blir hungrig då? Känns som att pellets är väldigt mättande
Då får han väl tugga mer. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ge ett äpple eller morot också ;)
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
#4 Jo jag tänkte ge han lite extra grönsaker samma tid som han brukar få pellets, så han får nått mumsigt att tugga på :D
Pellets är ju bara tillskott och inget måste för många kaniner.
Hade gett bara hö och bra grönsaker de dagarna 🙂 Vem vet, han kanske inte behöver pelletsen alls?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De flesta kaniner behöver inte pellets. Det är något vi ger av vana sedan lång tid tillbaka. Du ska se att han klarar sig utmärkt på hö och grönsaker.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Förut fick han bara hö, och vet att det är många kaniner som bara får hö. Anledningen till att jag började ge pellets var för att han var lite lite smal och med pellets får han lite bättre hull.
Tänkte mer att det kanske inte är så bra att helt plötsligt sluta med pellets eftersom han har vant sig vid att få det. Men det verkar ju inte vara någon fara, så jag stressade upp mig i onödan :)
Ge hö och grönsaker som tidigare men hehe