Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 891 ggr
NelliMohrle
0

Hö...

Hej!

Jag hade slut på hö och min mamma skulle vara snäll och köpa nytt hö åt mig. De skulle ändå åka iväg till en ekologisk bonde så de fixade hö samtidigt. Men höet luktar bokstavligen koskit (!!!) och är fuktigt. Jag har inte gett detta till mina kaniner. Mamma säger att om man bara torkar höet kan man använda det sen. Men jag är jätte skeptisk och vill inte att mina kaniner ska ha det höet.  Hö ska lukta gott  och vara torrt. Annars är höet grovt och tydligen får kalvarna det. Men kan man torka höet och ge det sen eller ska jag slänga det (vilket jag nog gör men tänkte höra med er först)?

Älskar kaniner Kär

tussen12
0

Är det vanligt hö eller är det vått? (Minns inte vad det heter, man ger det till bla hästar)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Frosstis
0

Hösilage eller ensilage #1 :p

Whippet
0

Det ska väl inte vara någon fara ge det till kaninerna.

I'm out Vilar huvudet i handen

tussen12
0

#2 Tack! 

Tänk på att det blir dåligt fort, och man skall vänja över kaninerna sakta. Det blir ju mindre lätt när du inte har något vanligt hö kvar :P

NelliMohrle
0

Mamma gav dom lite och kaninerna har inte ätit av det. Var nu iväg och skaffade vanligt hö och kaninerna störtade sig på det så de föredrar nog det framför det andra xD Kommer inte ge dem mer av hösilaget då dom inte tyckte om det men då vet jag att det inte är något farligt :)

Älskar kaniner Kär

tussen12
0

#5 👍