Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 821 ggr
Cochon
0

Konstig hona

Hej hej, jag köpte en lite dvv hona den 6 december, alltså för drygt två veckor sedan. Hon är omkring halvåret och är en super go' liten tjej. Hon har fått flytta in med min äldre hane på drygt 3 år (som är kastrerad). De två har funkat bra ihop. I början, typ de första 24 timmarna, så var Kito (hanen) väldigt på och skulle upp och jucka på henne så fort hon rörde på sig, men det la sig nästa dag och har inte sett det något mer av deg. Men den tredje dagen kom Nahla (honan) i brunst och började tjata på stackars Kito nästan konstant och ofta var hon uppe och red på honom och ibland drog hon även i hans päls. Och denna brunsten har inte lagt sig än! :-/ Jag haft dem ute i koppel två gånger nu de senaste tre dagarna. Kito är van vid koppel och tycker det är hur kul som helst att vara ute i det, och han är i allmänhet väldigt lugn. Nahla tyckte också det var kul, men hon flippar totalt när man ska plocka upp henne. Första gången i koppel flippade hon bara någon gång, men igår flippade hon flera gånger och började även morra och bita till när hon skulle plockas upp eller bara få en liten klapp. Idag så har hon börjat morra oroligt redan när jag har närmat mig buren och flippat när man rört vid henne. Jag upplever inte att jag har gjort något för att få henne så rädd/arg/uppskrämd, men vad tror ni. Är detta mitt fel? För då bör jag ändra lite på hur jag är mot mina två niner. Eller är det hormoner som spökar? För nu har hon trots allt varit brunstig i två veckor, och min Kito har ju aldrig haft problem med hur jag har har varit mot honom. Skulle vara super tacksam för hjälp! //:Nanna

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Iaemi
0

Hur gammal är hon?

Cochon
0

#1 Andra meningen, omkring halvåret. ;) =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.

Iaemi
0

Jaha, såg inte. Könsmognad och tonår, flickor blir lite suriga då. Du gör inget fel för att "förtjäna" det. :)

Cochon
0

#3 Ok, känns ju skönt att veta i alla fall. :-) Tack för svar! :-) Har du (eller någon annan här) några tips? på hur man smidigast handskas med henne? Ska man låta henne vara eller ska man fortsätta som vanligt? Och kommer detta lägga sig? För stackars Kito är tämligen trött på henne. ;-(

Cochon
0

Putt

tussen12
0

Typisk tonårsflicka 😃

Det går bort efter ett tag, men perioden är #%!! 🤪

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Cochon
0

#6 Ok, men då är det som sagt lugnt. =) När bör detta avta på ett ungefär? =)

[Milicious]
0

Hej! Jag har en hona som är 7 månader. Blev helt chockad när hon härom dagen vände sig om och högg mig i långfingret. Jag hade gett henne mat och vatten och klappade henne. Sedan gjorde hon utfall, morrade, och bet spagetti upptagare som jag har för att fluffa upp halmen så bajset trillar till botten. Har fått massa tips? och råd. Hoppas att det går över. Jag har haft henne i två veckor. Mvh

tussen12
0

#7 indiviuellt hur lång tid det tar. 

#8 Tonårsperiod :)

[Milicious]
0

#9 Tonåring eller inte HUGGA får man INTE. Grymta och låta är ok men bitas nej, det är ajabaja :)

tussen12
1

#10 läste flummigt, nej hugga är inte ok.