Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 948 ggr
[Deshasix]
0

Klor och tandkoll?

Okej jag måste fråga en sak.. 

Jag har aldrig själv lagt mina kaniner på rygg, mina kaniner hatar att klippa klor så jag har alltid åkt till någon som gjort det åt mig. Var på arken zoo förut och lät dem klippa, men de hade min kanin på golvet mitt i affären vilket jag inte gillade, för han kan ju lätt komma loss och de finns hundar, öppna dörrar osv.. (De lät han sitta i knät när de klippte)

Så idag när jag skulle få klorna klippta så gick jag till djuraffären här där jag bor, de la kaninerna på rygg och klippte och kollade tänderna lite fort och vände sedan på dem, vet att lägga kaninerna på rygg inte är idealt, men mina kaniner stretar så mycket så jag vet inte riktigt hur jag ska göra på annat vis än att gå och få dem klippta, bör jag undvika den djuraffären och hitta någon annan?

kanin och häst
0

Jag tycker det är mycket enklare att lägga på rygg, mina kaniner är väldigt osäkra om jag klipper när de står. Tycker du kan fortsätta fara till det stället om du inte märker att kaninen/kaninerna tycker sämre om det än om att stå. :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Cochon
0

Spontant tycker jag att det borde vara bättre för kaninen om du klipper dess klor hemma, för att åka iväg titt som tätt måste ju vara mer stressande än att göra det hemma. :S Funkar det inte att lägga den på rygg och be en kompis hålla kaninen och sen klipper du klorna? =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

kanin och häst
1

Håller lite med #2 kan du inte fråga djuraffären nästa gång du är där om de kan visa ordentligt hur man gör så kan du börja göra det hemma? :)

Krus_grus
1

Jag brukar vira in kaninen i en handuk och ta fram en klo i taget och klippa :). Har kaninen mörka klor får min pojkvän lysa med en lampa så jag ser bättre.

[Emilia-W]
0

Jag kollar alltid tänderna på kaninen när den ligger på rygg, när jag klipper klor brukar jag ta hjälp av någon som kan hålla så klipper jag. 🙂

Kaninernasbästa
0

Jag låter någon hålla Hedda som tar sig loss och sparkas men Stampe tycker om att vara på rygg. Mitt tips? är att som tidigare testa hemma, eller någon som har bra koll på kaniner kommer till dig och hjälper dig. Lycka till!

[Deshasix]
0

#2 det som är bra är att de här stället ligger typ 1 minut bort från där jag bor så de är enkelt att bara gå över med dem, så tror inte de är så stressigt för dem,  har dem i samma transportbur också så de har varandra. Har försökt klippa själv medans de är stående men de har inte gått nå vidare, har själv fått höra att man absolut inte får lägga dem på rygg. Men om det nu inte är så farligt som jag har hört så kanske jag kan prova nästa gång.

kanin och häst
0

Om det är så kort väg kan det vara bra att fara dit istället för att försöka hemma och klippa i pulpan hela tiden! :)

Cochon
0

#7 Ja, då är det kanske inte så farligt om det är så nära. =) Men känns ändå smidigare om du gör det hemma, tycker jag! men sen tycker inte alla lika. ;) =) precis som att det är lite delade meningar kring att lägga en kanin på rygg, vissa tycker det är ett big nono, medans andra bara rycker på axlarna. Jag hör till den sistnämnda gruppen. :P Jag upplever inte att en kanin som får ligga en minut på rygg en gång ibland för att klippa sina klor mår sämre av det och jag upplever att kaninerna vänjer sig. =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Idaf
0

Försök ta hjälp av någon, min pappa håller alltid min kanin så det ser ut som att han håller i en bäbis:) lycka till och akta pulpan;)

[Deshasix]
0

#9 ska definitivt prova själv! kan ju vira en handduk om och prova vända och se hur de går :)

[Deshasix]
0

#10 Har typ ingen som kan hjälpa! Mina vänner är sällan över och sambo vågar varken hålla i eller klippa, så de gör de lite svårare

Storip
0

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home