Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 690 ggr
Emel
1

Var köper ni halm?

Hallå! Nu när det blivit minusgrader här och det går åt sjukt mycket halm! Ska städa burarna idag och det lär ju behövas göras mer än en gång i vinter. Köper i djuraffär och en stor säck kostar 150kr. Alltid köpt spån på granngården men inte sett att de har halm. Har de? Var köper ni och vad kostar det?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Moalinn
1

Hos bonde och kostar väl runt 25kr för en fullproppad stor gekåspåse!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[neptunens]
0

På samma ställe som jag köper hö. Betalar 30:- för en 15kgs bal med halm.

[Emilia-W]
0

Hos en bonde, ca 12 kg för 15kr.

ninen DH
0

Köper också hos en bonde. 50 kr för typ en "medelstor" bal halm (har dock ingen aning om vad den väger)

[AnimalLover1]
0

Köper nu hos bonde - 10kr/12-kg bal. Verkligen värt det, förr köpte jag också från djuraffär :/ men direkt från bonden är så mycket bättre.

Emel
0

En bonde… Är det lätt att hitta en sån? Kanske kan jag köpa en jättebal och ställa den på uppfarten… Nå väl, hur fick ni kontakt med en villig bonde med halm?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

[AnimalLover1]
0

Fick tipset att kolla på blocket.o

In på blocket > klicka på ditt län > kategori - Fritid & hobby > hästar och ridsport. Och sen hittar du förhoppningsvis någon som säljer hö/halm :)

Gnolis
0

Jag köper också av bönder numera. Blev väldigt dyrt med djuraffärshö och halm. Jag söker på blocket efter "halm småbal" så dyker det upp en hel del. Sen har jag mailat och frågat om det är okej att bara köpa typ 3 stycken så de inte känner att det är olönt men än så länge har alla sålt ändå :) Och sen hemma så packar jag om det till stora papperssäckar som jag köpte på granngården. Så 3 småbalar räcker till 6 papperssäckar.

[hattifnatten]
0

Köper av en bonde, 50 kr för en bal.

Cindy S
0

Du kan nog hitta en bonde med mindre balar också, av både hö och halm. De man kan bära själv.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

MarHai
0

Bonde, 10 kr /bal.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin