Lös i magen?
Såg nyss som en bajskorv på golvet, det var ingen plopp som kaninbajs brukar vara utan en bajskorv, när kaniner är lös i magen kan bajset bli så då? Det var inte såå löst men det var ganska mjukt (när jag tog upp det med papper så kände jag det) Om han nu är lös i magen ska jag låta bli att ge honom grönsaker några dagar?

Om hon har diarre ska du bara ge henne HÖ och VATTEN.

Har du gett han sallad?

Det kan också vara "vitaminkulor"/"nattbajs". Det är inte diarré, men det är mjukt. Kaninen äter det ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#2: Bara för att man har gett sallad så behöver den inte få diarré. ;-)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#2 Nej han tycker inte om sallad, han tycker bara om morot, så han brukar få 1 liten morot om dagen, kanske är därför han är lös i magen?
Jag har bara haft honom i lite mer än 1 månad, den förra ägaren gav honom nästan inga grönsaker alls.

#3 Nja detta såg nästan ut som kattbajs gör, fast inte lika mycket dock, den bajset han brukar tugga på är inte så löst, det ser man ju, alltså det var inte diarré löst men endå mycket lösare än vanligt och mycket mer än vanligt.

#4 näe det är klart. Men det kan ju vara en andlendig varfrö han är lös i magen.

En sak till, kaniner andas ju ganska fort, just nu när han ligger å vilar andas han ungefär som vi människor gör, lite snabbare men ganska nära, han är precis som han brukar vara annars, är bara lite rädd att det är nå fel på min älskling..

Ingen som har någon aning?

putt

Titta hit!

Det är inte diarré. Diarré är en sjukdom och då kommer ALLT bajs ut i FLYTANDE form. Det är väldigt ovanligt hos kaniner, även om flera här på forumet skriver att deras kaniner har diarré.
Tror att det är "nattbajset", det som kaninen alltså äter. Vissa kaniner äter inte upp det.

Jo fast det han ätit förut har inte sett ut så här, alltså det här bajset såg ut som kattbajs och var kanske ca 5 cm lång.
Men det kanske är nattbajset då.