Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 380 ggr
lauraa
0

- reaktion!

Här kommer förhoppningsvis en till bra kanintråd :)

Hur reagerar din/a kanin/er när du kommer ut till burarna? :) Blir de lite oroliga, nyfikna eller bryr de sig inte alls?

Lovsan har två våningar på sin bur och går alltid upp till övervåningen när jag kommer. Det är där hon har sin bebis, så kanske är det därför :) Men hon blir lite nyfiken och ställer sig gärna på bakbenen ;D

Hopi
0

Mina reagerar lite olika:

Dennis (hermelin) blir jätteglad när matte kommer o vill genast pussas i ansiktet. ;)

Andy (hermelin rex) blir nyfiken o glad när matte kommer o vill bli kelad med. 

Marlon (dvv) blir lite orolig.. (han är inte så gammal ännu..) Han tänker vad ska matte hitta på med idag då..? ;)

soten
0

Soten är jämt i hagen när jag kommer sen springer han in i buren

myriis
0

Candy + ungarna: Får tokfnatt och börjar klänga på gallret, hoppa upp och ner från huset och vill ha mat / komma ut och springa :)

Expo: Hoppa upp och ner från huset och sen sitta och vänta tills jag öppnar buren

Roxy: Klänger på gallret och gnager på burkanten ;P

Sera: Spetsar öronen och står nyfiket och väntar.

Nova.Caspian
0

Caspian blir alldeles tills sig och springer längs burkanten och nästan hopper ut i min famn när jag kommer, haha :)

Nova blir nyfiken å glad och regerar inte på nåt speciellt sätt! :)

Leia blir skitglad och springer fram på en gång och vill kela :)

KvirrZ
0

Isaac hoppar upp på huset(om han inte redan sitter där) och sträcker ut framtassarna och sätter dom i gallerluckan och visar att han vill ut :)

Peppan kommer fram till luckan och hälsar och vill klappas:)

- Mvh Emma

CarrowBlendberg
0

Mina kaniner får fnatt och börjar kraffsa & rycka i gallret så fort dom hör eller ser mig :P

[fannyputte]
0

Putte blir alltid jätteglad på morgonen när jag kommer för att ge honnom mat och vatten! då hoppar han runt i buren som en galning och ibland gör han värsta glädjeskuttet!!! det ser jätteroligt ut :D

Lans
0

Maja och Lina bryr sig inte alls när jag kommer. Tryggur brukar ställa sig upp mot gallret å kika(:  Loix blir kanonrädd å hoppar upp på sin hylla om man inte pratar med han innan man kommer fram till buren, eftersom han oftast ligger å sover ^^ Annars så skuttar han som en tok, å vill ha mat! hela tiden:D Ava brukar komma fram till gallret oftast (:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Noa-Nisse
0

skalman, skuttar från ena burändan till den andra och ställer sig på bakbenen! ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jojsan
0

Channie blir tokigt och gör lite trix som jag lärt henne t.ex. att snurra ^^ sen gör hon glädjeskutt och ställer sig vid burdörren ivrig väntar på att jag ska öppna ^^

Cassie springer fram och tillbaka upp på huset ner igen fram och tillbaka ^^ när jag närmar mig dörren kan hon börja gnaga och putta på dörren.. :P

Totte ställer sig på bakbenen och lutar sig mot gallret, och är allmänt galen xD

[Quellii]
0

Mozart rusar runt som en tok ^^
Ballerina hon rusar fram till gallret och trycker nosen emellan gallret ;D

Highlandertess
0

Ella ställer sig oftast på bakbenen med frambenen på gallret. Hon har en sådan söt mage :-) Men någon gång emellanåt så kan hon bara titta på mig och tyckas tänka "jaså, kommer du igen…"

Keligast
0

Mimmi är presic som Skalman (#9).
Albin spetsar öronen och följer mig med blicken ;)

lill-jarven
0

Hubert hoppar upp på buren och vill pussas :)

[Niike]
0

Bra med en kanintråd!:D

Niike: "Klättrar" på gallret eller springer fram och tillbaks i buren. Han vill ha mat, och springa omkring i ladugården ^^
Fia: Lite olika .. Ibland klättrar hon också på gallret, ibland hoppar hon upp på huset och ibland sitter hon bara och väntar typ :)
Alpha: Hoppar upp och ner på huset eller sitter och väntar vid gallret. När jag öppnar "burgrinden" blir hon jätteivrig och buffar på mig för hon vill ha mat;)

Detta gäller på morgonen eller kvällen när jag ger dem mat:P Annars brukar honorna vara lite lugnare , men Niike vill alltid komma ut och skutta:D

Pehpsii
0

Har ju ingen bur, men när jag komme rhem så antingen sitter han på mattan i hallen och väntar på klapp (för han hör nycklarna) eller så ligger han helt platt på sin matta i köket och myser och orkar inte bry sig att jag är hemma.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

SagaoAlfred
0

Allihopa kommer fram å blir glada å vill antingen komma upp å gosa, eller springa ut å ta en massa glädjeskutt å så ^^ Iaf ifall man kommer på morgonen ^^

Clariiz
0

Dom kommer fram och blir aldelles ivriga. Ställer sig på frambenet och skuttar fram och tillbaka. Sedan knuffas de om att få vara längst fram :P. Sedan börjar de slicka på mig :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Zoie]
0

Zoie ställer tassarna på gallret till buren och tittar nyfiket :)

johanna_loveAnimals93
0

De springer runt, runt och blir aldeles galna ^^ <3

twinnie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser de ut när matte kommer :) Som ni ser visar sig Myran från sin allra bästa sida *eller inte* <3

ciss
0

Engla springer fram till buren & får lite godis genom gallret medans jag låser upp låset & drar undan haspen. Sedan ställer hon sig på kanten och pussas :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se