Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 950 ggr
uz00x
0

"snarkar?"

Såå, Lakhi som jag tog emot igår kan börja snarka lite då och då, ider på varför han "snarkar" alltså när han är vaken, inte när han sover :)

[EllenAlicia]
1

kankse svårt att andas jag vet inte (:

[Sockertoppens_kaniner]
1

Tänkte samma som #1. Verkar andningen ansträngd?

RebeccaG
3

Boka tid hos vet och be dem lyssna på honom. Låter inte normalt.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

uz00x
0

Jag har just nu inte råd med vet faktiskt :( Och även om jag håller med om att har man inte råd med veterinär, skall man inga djur skaffa, så tog jag honom från vanvård och jag hade innan dess försökt hitta ett hem till honom så han har det ju i alla fall bättre än innan där han levde i sitt eget kiss och bajs >.< Finns det något sätt man kan "förbättra" hans andning på?

RebeccaG
1

Anledningen till att han "snarkar" kan mycket väl bero på hans tidigare levnadsförhållanden, men för att bli av med problemet behövs vård. 
Får kaninen inte vård kommer det bara att bli värre. 

Vart bort du? Det finns gott om veterinärer i landet som inte är på tok så dyra som ex. blå stjärnan. Vi här inne kanske kan hjälpa dig hitta en något sådär billig vet nära dig?

| Youtube

uz00x
0

Jag bor i Trollhättan, vad kan en sådan billig vet besök kosta? och ja, han hade ju inte direkt de problemen när han kom ditt (Jag var med när de skaffade honom och en liten bit i hans första levnadsår (han är 3 år nu)

RebeccaG
1

#6 Ring och kolla med Trestads Djurklinik. En undersökning brukar ligga på runt 400-500kr och så skriver dem ut medicin med en gång som du kan hämta på apoteket. Vad medicinen kostar vet jag inte.

| Youtube

[hattifnatten]
0

Jag har inte heller råd med veterinär för mina kaniner, men har skaffat ett kreditkort på min bank, så OM oturen skulle vara framme, så kan jag använda det i värsta fall.   

Har bara behövt använda det en gång hittills.    Men det blev dyrt. ett akutbesök plus avlivning en lördagsnatt 😕 1800 kr…    Fast hade jag inte haft möjligheten att betala, så hade antagligen den stackars kaninen plågats ett bra tag…   😢

Nu är ju inte ditt besök lika akut, som tur är, men om du har problem med betalning, så kan man ofta betala antingen med faktura, eller lösa det på avbetalning.    Det viktigaste är att inget djur behöver må dåligt längre än nödvändigt!

uz00x
0

jo, tanken är väl att så fort jag hade råd med hans kastrering att jag skulle börja spara pengar till veterinärvård vid behov. Den orginala planen var välatt börja med den fonden redan nu i januari då jag har 7 andra djur i hemmet (fåglar som jag fick innan jag ens förstod att djur blir sjuka och har inte haft råd att ge dem bra med mat och stimulans om jag sparade pengar för veterinär. och även en hamster som jag haft ett par månader). men då han behöver en kastation kommer detta även göras när jag har råd (hoppas väl på sommarjobb och göra det efter det) Men ska se om jag kan låna ite pengar till vet av min farmor, så kan vi se ifall vi kan få iväg honom till kliniken :)