Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 383 ggr
[Niike]
0

Dumheter?

Vad har din kanin gjort för dumheter? 
Kanske bitit av någon kabel? Gnagat sönder något, kissat i soffan, rymt? .. you name it!;) Skriv på med dumheter:D

[Niike]
0

Niike har gnagat på min jacka en gång när han blev sur på mig :D Annars är han en snäll liten gosse(A) Honorna har skött sig bra tycker jag, inga dumheter här inte:)

Pehpsii
0

Charlie satt vid datorn och lyssnade på musik i hörlurar.
Chewie skuttade fram och puttade på hans fot "pappa! klappa mig!" Men Charlie ignorerade honom.Helt plötsligt dör musiken i hörlurarna.
"vafasen?!"
Han kollar ner och där sitter en sur Chewie med två sladdhalvor framför sig.  Sen skuttade han iväg.

Samma hände mig fast med närverkskabeln till min dator. Kör dock trådlöst och kaninvänligt nu (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Lippo
0

Lippo har kissat i soffan x antal gånger och Molly råkade jag tappa ner på gräsmattan för att hon inte ville sitta still och så kunde jag knappt få upp henne :/ x)

[Niike]
0

#2 Hahax)

Taci
0

Berit har gnagat sönder ett par jeans en gång för länge sen. Hugo kissade ner Hela min säng o bajsade precis överallt i den, för ett par veckor sen ^^

Pehpsii
0

Chewie har även kissat i sängen glömde jag skriva. På Charlies kudde (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

SagaoAlfred
0

När Saga var i sin tonårsperiod så gjorde hon ALLT hon inte brukar göra. Hon tuggade på sladdar, tapeter, mattor, ALLT.
Bajsade & kissade i sängen när jag inte såg (hon vet att hon inte får vara där egentligen) å sådär. Haha. Men som tur var är den tiden förbi sen längesedan ;)

Alfred har nog inte gjort så mkt dumt. Kissat på mig nån gång när han var liten kanske. Haha.
Å så äter han godis så fort han får chansen, men det är mer busigt. Kan inte ligga i bäddsoffan längre å se på film & äta godis, å samtidigt ha Alfred lös i rummet. Han hoppar heeela tiden upp å ska äta, så jag får sitta halva filmen å ta undan honom. Haha.

Elsa & ungarna har nog inte gjort något dumt ^^

[Niike]
0

#5 Haha x)

Vilka busfrön era kaniner är;)

Frida
0

Althalus har aldrig rört en kabel/sladd i hela sitt liv. Trodde inte att Anki heller gjorde det, fören jag skulle flytta mitt akvarium och såg att sladden till ljusrampen hade gnagmärken.

Har fått tvätta sofföverdraget ett antal gånger för att en viss liten fröken tycker det är jätteroligt att vara i soffan och kissa i ena hörnet.

Althalus är väl egentligen en rätt snäll pojken, om man bortser från att han vägrar att bli upplockad när man väl släpt lös honom i lägenheten. Det värsta är nog att han lagt till sig med vanan att äta på underredat av soffan. Snickrade ihop en sarg som jag la under soffan för att han inte skulle komma åt. Men eftersom han är det geni han är så hindrar det honom inte det minsta. Tror dock att jag har kommit på en bättre lösning, ska bara skaffa en häftpistol så jag kan genomföra den.

Vad är det med mina kaniner och soffor?!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Niike]
0

#9 Soffkärlek kallas det:D Höhö:P

Clariiz
0

Bitit sönder kläder, kissat på golvet. Gnagt på sladdar. Riktiga bråkstakar ;) Men inte så mycket nu längre.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

emmsaaan
0

min uzza hoppade över skuttan och kissade samtidigt så stackars skuttan blev helt blöt.

Sosso
0

ehm, kissat på min matta, gnagat sönder ett antal sladdar, kastat runt mina spel å stökat ner, snott kanin godis påsen och kutat iväg med den när ja kom efter, gnagat sönder min älskade jeans kjol å lite till, kissat i min säng, gnagat sönder hö säcken. Så jag måste ha mkt mer koll, även om det är svårt. HAHAHA XD

ciss
0

Kissat i soffan. Rymt, bitit massa i selet, slängt runt bajslådan, hoppat över kompostgallerhagen massa gånger, gnagt på borsten osv  ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

När Isaac var liten så kissade han några gånger i soffan, han gnager i sladdar, bet nyligen av min telefonsladd >.<
Han busar omkring typ hela tiden :P

Pepsi ska jaga katten hela tiden den galningen :P

- Mvh Emma

Susanne-L
0

När jag fick Ino, då var han 7 mån. Min sambo hade dragit en telefinsladd genom hela lägenheten 10 meter! då gnavde Ino av sladden på två ställen! Min sambo blev inte så glad, men jag fick ha kvar Ino =)

KajsaM
0

Min buse har gnagat nåågr sladdar, rymt osv. Men det "störta" han har gjort var att bita min apa, "Monky" ;)

Zvintos
0

En gång när Pelle inte fick den uppmärksamhet han ville, så gnagde han sönder kabeln till min mobil-laddare.
Sen dess får han inte vara i vardagsrummet längre. Räcka ut tungan

lill-jarven
0

Oj vart ska jag börja? ;P Hubert har gnagt på kablar (spec datakabeln), kissat & bajsat i sängen, hjälpt unghunden med att käka tapeter, tuggat sönder 2 knappar på tvkontrollen,nästan gnagt av snöret till min kamera, stulit choklad.. och säkert en massa mer ^^ Nu är han dock mycket mycket snällare och tuggar inte på sånt han inte får. :) Det enda han gör är att han ibland lyckas smita ut ur rummet och in till malinroth där han både kissar och bajsar xD Jag tror att han hämnas på Lilo ;)

EmmaG
0

Svante är vår lilla busunge här hemma. Han tar igen fö alla hyss Esmie är för feg för att göra..

- Hoppat upp på skrivbordet, och han får inte ens va i det rummet vilket han vet!

- Gnager sönder våra köksmöbler

- Är badrummet öppet så ska han gå in & flytta på sophinken, som är i metal & skrapar fruktansvärt högt gentemot kakelgolvet!

- Gnagt sönder skosnören på sambons skor

- Gnagt på en tavelram som stod på golvet

- Flyttar gärna på höhinken

Varför har jag kaniner???

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sosso
0

det är så kul att alla kaniner intresserar sig för sladdar XD

KvirrZ
0

Bläää, Isaac har börjat putta ut sin flaska från gallret :P

- Mvh Emma

[Niike]
0

#22 Det gör mina marsvin .. Värsta jobbigt;/

KvirrZ
0

#23 ja, det är skit jobbigt >.<

- Mvh Emma

Sosso
0

men dom kanske tillslut lär sig av sina misstag att om man puttar bort den så får man inget vatten. vad vet jag x))