Jobbigt för kaninerna?
Här i Övik finns det en djuraffär där dom har typ 7000 fåglar som rent ut sagt SKRIKER .. och dom är i samma rum som ett flertal kaniner, hamstrar, chinchillor, råttor m.m. Det måste vara väldigt jobbigt att höra på dom dag ut å dag in, jag klarar nästan inte ens av att vara där inne i två minuter! Dessutom är burarna onödigt små :/
Min fråga är; Kan kaniner/andra gnagare få tinitus?
(självklart har dom inte 7000 fåglar, bara ett utrryck, om det var nån som inte hängde med :))
Ingen aning.. men dom har ju bra hörsel som knappast mår bra av såna ljud.
I umeå har dom fåglarna i andra rum, och det måste ju finnas nån anledning till det.

du kanske ska ta och säga till dem? antar att kaninerna och de andra djuren mår dåligt av det här. Det är ju som lill_jarven säger; kaninerna bla. har väldigt bra hörsel. :/
Jag tycker att det är dåligt när fåglarna och smådjuren bor i samma rum, tyvärr är det vanligt i djuraffärer.
- Mvh Emma
#3 så är det på djuraffären i Skellefteå centrum där jag bor…de är i samma rum och det skriks VÄLDIGT mycket:S #1 vet inte om de kan få tinnitus har aldrig fått höra det..så jag vet inte:J

är väl iofs svårt att forska fram, då det bara är själva människa(/kaninen) som kan höra det. kom jag på, haha ..
#2 .. jo, men kan man bara gå fram å säga att kaninerna inte mår så bra av det? .. å jag tror inte att dom har plats att ha dom nån annanstans :S
Vet inte.. Det är så här i Alingsås med, de är inte i samma rum men nära varandra.. Så himla oansvarigt! >.<