Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 287 ggr
Nova.Caspian
0

Jobbigt för kaninerna?

Här i Övik finns det en djuraffär där dom har typ 7000 fåglar som rent ut sagt SKRIKER .. och dom är i samma rum som ett flertal kaniner, hamstrar, chinchillor, råttor m.m. Det måste vara väldigt jobbigt att höra på dom dag ut å dag in, jag klarar nästan inte ens av att vara där inne i två minuter! Dessutom är burarna onödigt små :/

Min fråga är; Kan kaniner/andra gnagare få tinitus?

(självklart har dom inte 7000 fåglar, bara ett utrryck, om det var nån som inte hängde med :))

lill-jarven
0

Ingen aning.. men dom har ju bra hörsel som knappast mår bra av såna ljud.

I umeå har dom fåglarna i andra rum, och det måste ju finnas nån anledning till det.

senna
0

du kanske ska ta och säga till dem? antar att kaninerna och de andra djuren mår dåligt av det här. Det är ju som lill_jarven säger; kaninerna bla. har väldigt bra hörsel. :/

KvirrZ
0

Jag tycker att det är dåligt när fåglarna och smådjuren bor i samma rum, tyvärr är det vanligt i djuraffärer.

- Mvh Emma

flisan93
0

#3 så är det på djuraffären i Skellefteå centrum där jag bor…de är i samma rum och det skriks VÄLDIGT mycket:S #1 vet inte om de kan få tinnitus har aldrig fått höra det..så jag vet inte:J

Nova.Caspian
0

är väl iofs svårt att forska fram, då det bara är själva människa(/kaninen) som kan höra det. kom jag på, haha ..

#2 .. jo, men kan man bara gå fram å säga att kaninerna inte mår så bra av det? .. å jag tror inte att dom har plats att ha dom nån annanstans :S

johanna_loveAnimals93
0

Vet inte.. Det är så här i Alingsås med, de är inte i samma rum men nära varandra.. Så himla oansvarigt! >.<