Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 700 ggr
Candy123
0

Utställnings fråga

Jag kommer troligvis att ställa Kenai 10 eller 31 januari, och då brukar det vara mellan -10 till -20 grader kallt och jag undrar hur skall man göra då för temperatur skillnaden blir ju ganska stor + att hans tassar måste tvättas före då han är viltgul. Kan jag fara på utställningen eller blir temperatur skillnaden för stor så att det är skadligt för honom? Hur brukar ni göra då ni skall på utställning då det blir så stor temperatur skillnad?

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

zezagena
0

Brukar vara rätt svalt i utställningshallar o många ställer ut från norra delarna av Sverige oxå o det går bra.  :)

Moalinn
0

Det är värre att ta in än att ta ut och som #1 säger så brukar det vara kallt i hallarna så det ska inte vara några problem.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Elina.
0

Det går bra att ställa honom trots att han är utekanin. Däremot ska du undvika att tvätta tassarna före utställning.

Candy123
0

Tack för era svar :) #3 får de inte avdrag för gula tassar? Han har ganska så gula tassar eftersom vi har halm som bottenunderlag nu på vintern…

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Moalinn
0

#3 Varför?

Se till att tassarna är torra innan du släpper ut honom i buren igen så går det utmärkt. :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Elina.
1

Det gör oftast inget om tassarna är lite gulaktiga, är dom tydligt missfärgade så blir det avdrag. Håll extra rent i buren en-ett par veckor före utställningen och blanda fast ut halmen med hö eller spån om vädret förväntas bli fuktigt.

Vintertid tycker jag det är onödigt att ta in en utekanin för att tvätta tassarna. Det är bättre att förebygga gula tassar än att tvätta kaninen inför var och varannan utställning.