Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 544 ggr
lol3386
1

Kanin problem: bajs

Min kanin bajsar nuförtiden i hemmet väldigt mycket, vilket hon inte brukar. När hon hoppar upp på soffan varje gång bajsar hon minst 3 bajspluttar. Hon har en toa i sin bur som hon alltid brukar kissa och bajsa i, hon brukar förstås bajsa utanför sin bur förut men inte så här mycket. Är det något fel eller är detta normalt?

taylor__lambert
0

äter hon mer? i sånt fall så är det nog det eller om du bytt hö/pellets

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

lol3386
0

Vi har inte bytt Hö/pellets och hon äter som hon alltid har gjort, mängden då alltså.

taylor__lambert
0

kan ju alltid hända att de bajsar utanför, min kanin har ju också toalätt men hon bajsar även samtidigt när hon äter så då kommer det ju utanför. Minns mina andra kaniner jag hade dock, dom hade också toalätt men dom sket ju stora högar med bajs överallt, i knät, soffan, golvet över allt. Dock så åt dom ju rejäla mängder hö till skillnad ifrån den jag har nu som äter lagom. Mina andra åt en 50-60L säck på två veckor… kanske var för att de fortfarande var små "bebisar" vet inte riktigt.

taylor__lambert
0

Men tror inte att det är något att vara bekymrad över, kanske blivit miss av henne bara :) så länge bajset ser bra ut så är allt bra :)

LinaN
0

eller så är det bajs som fastnat lite i pälsen och lossnar allt eftersom. Med en Angora (som jag har och speciellt när han är fullpälsad) så får man kolla om där är några bajjpluttar när man lyfter upp honom och släpper ut honom för bus  utanför kanin-området. Kanske är så att det fastnar lite (även det är normala pluttar) i pälsen, speciellt om ninis är lite längre i hårlaget.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

farvendal
2

ålder på kaninen?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se