Hö eller hö?
Hej!
Nu är det är vinter går det år mycket hö. Vi har hittat ett ställe som säljer billigt hö. Dock är detta höet tänkt för hästar och då till min fråga. Är det någon skillnad på kanin och häst hö eller kan man ha samma hö?
Älskar kaniner 
Ska inte vara någon skillnad,
när jag hade mina kaniner fick dom bara det höet vi köpte när vi även hade hästarna, alltså "häst-hö" :)
You can't make a rainbow without a little rain
Min kanin har alltid fått hö som köpts för hästar. Tror inte det är nån skillnad.
Det hö man köper på djuraffärer och liknande brukar vara rent skräp. Bara gräs och damm.
Ok bra då är det löst :)
Älskar kaniner 
beror väl på om det är hö, hösilage eller ensilage, annars är det ingen skillnad :) Hö för hästar brukar oftast bli billigare i längden också ;)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
När det tagit slut hemma hos mig (till marsvin iof) och jag varit glömsk att köpa en ny bal så har jag fått ta lite från stallet jag jobbar i.
Om mina marsvin tycker det funkar så ska nog din/dina kanin/er också tycka det :) Marsvin är ju gaska så kräsna på fint hö, haha :)
Jag är inte hundra på om kaniner även äter grovt hö men om de Inte gör det så kolla på det innan du köper.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Hästhö > "kaninhö" från djuraffär
alla gånger! både billigare och bättre
#5 Kaniner ska ha så grovt hö som möjligt så det borde inte vara några problem.
l'm back
Hästhö är generellt lite grövre men det brukar vara mycket uppskattat. Mina får det :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Kan dom äta kohö också? Pappa känner en som har hö som vi nästan kan få gratis men det är till korna. Annars blir det häst om det är någon skillnad.
Älskar kaniner 
#9 Djur i produktion får i regel bättre hö (och framför allt ensilage) än vad hästar får. :-P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Så är det bättre eller sämre att köpa "kohö"?
Älskar kaniner 
#11 Kohö är troligtvis mer näringsrikt, alltså bättre. Men på tanke på att dina kaniner är för sällskap kvittar det om du köper "kohö" eller "hösthö".
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
hösthö = hästhö
Hö till hästar och andra större djur är oftast grovare också vilket är jättebra.
Dock tror jag man ska hålla sig till hö och inte ge kaninerna ensilage med tanke på att de ibland kan vara för "starkt" för hästar, då bör man nog inte ge det till sin kanin.
Dock är hö alltid hö och de kan vara både bra och dåligt. Viktigt att använda sina sinnen när man avgör höets kvallité.
Pretty wise //