Istället för bur?
Börjar bli riktigt trött på att ha en stor ful bur här hemma när de enda han gör i den är att kissa/bajsa och äta. Funderar på att bygga om en möbel eller Ikea's HOL till en bur istället. Tänkte höra vad ni här har istället för bur? Hört att vissa bara har en låda osv, vore kul och få se en bild hur de ser ut :)
Pretty wise //
skit i buren helt. Skaffa enkattlåda, och ställ i ett hörn, och låt honom vara helt frigående istället. :) bygg en fin höhäck och sen är det klart.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Håller med #1. Ge honom ett litet eget hörn bara med låda, mat, vatten och hö. Skaffa en kattbädd och kanske något att hoppa upp/in i. Har sett folk som beställt hem riktigt roliga slott av kartong till sina kaniner :)
Jag har en HOL :) Tänkte bara ha en kattlåda som #1 sa men jag tänkte att kaninerna skulle ha ett kryp in där de kan gömma sig och känna sig trygga. Lådan står inuti så man slipper se en bajsig låda ståendes direkt på golvet 👍 De gillar dessutom att sitta ovanpå HOLen och titta ut över köket :P
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#1 & #2 Men jag tänker ändå att han kanske uppskattar att kunna hoppa in i något liksom. Sen är anledningen till att jag vill ha bort buren för att den är så ful. Vill liksom att han ska ha ett litet kryp in.
Slottet har han redan, den bortskämda lilla ungen ;)
#3 ÅH! Precis så jag tänkt. Finns de någon chans att du har en liten bild? :)
Pretty wise //
#5 Men wow! Precis något sånt jag hade tänkt mig! I den lådan har du alltså mat och toalett då? Hur går det med rengöring och sånt?
Tror ni de finns någon färg man kan måla den med utan att de är farligt för kaninen?
Pretty wise //
Jag har också en HOL hemma(eller ja, 2st då det är en del kaniner hemma :P )
Där finns bara toalåda & hö, funkar super :)
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
#6 fungerar bra. man lyfter ju bara bort "taket" och plockar ur lådan. sen har jag en matta i botten också :) vattenskål står där och de får hö där inne också. på taket har jag också mattor och fleece (som du ser) eftersom jag inte vill riskera att de ska fastna i hålen.
däremot har de börjat tugga nå enormt på sin HOL nu.. misstänker att det inte dröjer länge innan den är halvt uppäten.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Skulle oxå vilja ha min kanin helt frigående hela tiden. Har honom fri gående jämt när jag är hemma. Men han hittar på en hel del bus som tex hoppar upp på köksbordet så jag vågar inte ha honom fritt tex en arbetsdag.
#7 Nice! Har du någon bild? Gärna hur det set ut inuti :) Hur tycker dina kaniner om det? Hur går det för dig att lära nya kaniner som kommer "hur det funkar"? Min hane är så lätt men är rädd hur de ska gå om de kommer en ny liten skuttare.
#6 Aha.. Biter de på utsidan eller insidan? Vad tycker kaninerna om att bo i en lådan? :)
#9 Frigående är underbart. Verkligen, de är så en kanin ska ha det. Precis som en hund eller katt :)
Pretty wise //