Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 930 ggr
ShitGoose
0

Kaninhem?

Jag har en upphittad kanin som skulle behöva ha ett nytt hem då jag inte kan ha kvar honom, ska bl.a. flytta i januari och han kan tyvärr inte följa med.

Jag börjar få lite panik över hur jag ska göra om han inte lyckas få ett nytt hem innan dess..

Tänkte på djurhem/kaninhem och undrar ifall ni vet något i Sthlm-området eller runt omkring? Kan åka en bit om det skulle vara så.

Medarbetare på Sphynx iFokus

Love Lejonhuvadekaniner
0

Har du någon bild??:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

ShitGoose
0

#1 Det har jag! :)

ShitGoose
0

Ingen som vet något? 😕

[AnimalLover1]
0

Cassis omplaceringar t.ex :) sök på google. Dock bor hon i Malmö.

farvendal
1

varglyans omplacering utanför Falun

men, är du säker på att det där inte är en av alla de förvildade kaniner som finns i stockholm? att han inte är född i frihet dvs.. men han kanske är alldeles för tam för det?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

ShitGoose
0

#4 #5 Tack!
Ja, Malmö är kanske lite för långt 😛

Jag är helt säker på att det inte är en vildkanin och ja, han är alldeles för tam.

Där vi hittade dem har det aldrig funnits några kaniner. Så det kan inte vara vildkaniner om inte alla hade sprungit dit under natten, vilket inte är så troligt.
Sen var det flera stycken i ungefär samma storlek och liknade varandra utseendemässigt, eventuellt en kull.

missan´s
0
ShitGoose
0

#7 Tack så mycket! 

Han har eventuellt hittat ett hem nu 😃

Facie
0

Vet ett ställe nära Gbg, men thats it :(

Pretty wise //

ShitGoose
0

#9 Gbg är även det lite för långt.

Men har kontaktat ett i Falun som kan ta honom i januari. Det är ganska långt även det men jag har inget annat val. Jag tänker inte avliva honom. 

Men bara en fråga, så skrev ju igår att han ev. hittat hem. Det var en tjej som hämtade honom igår och det gick inge bra.  Han har bitit både henne och sonen.

Jättekonstigt, han har aldrig bitit mig eller ens visat tecken på det!

Men tydligen så har hon börjat hantera honom på en gång, både hon och hennes son har hållit i honom osv. Kan det vara orsaken till att han bet?

Man ska ju låta dem vara ifred iallafall första dygnet.

[Sockertoppens_kaniner]
1

#10 Kan mycket väl vara därför. Dem var kanske för "på" och han kände sig trängd och osäker.

farvendal
0

#10 Troligen därför ja. Det är lätt att man vill börja leka med kaninen direkt men det bästa är om de får bo in sig lite först.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

ShitGoose
0

#11 #12 Jaa precis. 

Jag sa även det till henne, att låta honom vara ifred men tydligen så lyssnade hon väl inte. Får åka och hämta tillbaka honom då hon inte vill ha kvar honom…

ShitGoose
0

En till fråga, han bor ju inne nu, kan man ha honom ute istället?
Om man köper en isolerad utebur.

[Sockertoppens_kaniner]
1

#14 Nej, i så fall till våren. Kaniner klarar inte temperaturskillnader så bra. Man brukar säga att det inte får vara mer än 10 graders skillnad. :)

ShitGoose
1

#15 Aha okej! tack då vet jag :)

[Sockertoppens_kaniner]
0

#16 Så lite så! :)

Krus_grus
0

Hör med Djurens chans dom finns i Sthlm :)

ShitGoose
0

#18 Tack så mycket! :)