Ikväll :)
Klockan åtta ikväll ska jag åka iväg och hämta två "omplacerings"kaniner. Vi har pratat om att jag ska komma så snart som möjligt och det var meningen att jag skulle hämtat dem igår, men då fick dom lite förhinder.
Så ikväll ska jag hämta två små pojkar :) De är renrasiga dvärgvädurar enligt Hanna, som jag ska hämta dem av.
De behandlades mycket illa i sitt tidigare hem, innan Hanna tog dem. De hade vatten som var alldeles grumligt. Skålarna var fyllda med alger och till mat fick de gräs och havre. De bodde hos några som hade hästar förut, tror jag.
Hursomhelst kan Hanna inte ha kvar dem så då erbjöd jag mig att hjälpa till!
Vad roligt!! Lycka till och glöm inte att bomba oss med bilder :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
bra att du kan ta hand om de :) vill oxå se bilder såklart ;D

Vad bra att du tar hand om dem! Har läst att ni har omplaceringshundar & matar/tar hand om hemlösa katter. Så OTROLIGT bra gjort!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Så bra att du tar hand om dem!:) Vet du hur de mer hade missköts än vattnet? Allså, blev de illa behandlade med slag och så?

Så bra gjort av dig! Lycka till med dom! :)
Bra gjort!!!! Det är så sorgligt när oskyldiga djur inte mår bra.

Tack allihopa :D Ska be pappa fota dem åt mig. Han är duktig på att fota ;P
#4 Tja, burarna var ju inte städade på ett bra tag heller. Det var mögligt och en av kaninerna hade något infektion i bihålorna som enligt veterinären orsakas av att något ämne som urinen ger ifrån sig tränger in i nosen och så.
Vet inte om de slog kaninerna, Men de har en son som brukade slå med en pinne på gallret till burarna. Det finns massor mer "småsaker", som Hanna skulle berätta om när jag kommer dit.
Det var några bekanta till henne som bodde grannar med familjen och som brukade se hur de behandlade kaninerna. Sen när familjen var bortrest gick de dit för att kolla. Det luktade tydligen så starkt av urin att de inte kunde stå där. Så när familjen kom hem konfronterades dem och de sa att barnen tappat intresset och att de gärna fick ta kaninerna (de var då 3 stycken).
Grannarna hade en allergisk son så de flyttade över alla tre till Hanna som sa att hon kunde behålla dem ett tag. Hon åkte till veterinären och en av kaninerna fick avlivas omgående för att infektionen spridit sig. De andra två (hanarna jag ska ta) hade haft tur och den ena hade inte ens fått någon infektion. Men de var självklart mycket illa däran. De var väldigt skygga och aggresiva. Så nu har de bott hos Hanna i snart ett år eftersom hon inte ville sälja iväg två skygga kaniner. De ska tydligen vara supertrevliga båda två :)
Oj, nu vart det mycket ;P Men men ^^

Altså jag måste nästan skicka en ros till dig via posten <3 Tycker du är så underbar som tar hand om omplaceringsdjur som behöver ett bra hem :)

instämmer

Gud vad bra av dig!!!
Otroligt bra gjort! :D
Vill jättegärna se bilder på dom sen :)
- Mvh Emma
#7 Usch, det låter riktigt otrevligt! Vilken tur att Hanna kunde ta hand om dem, och att du kan ta hand om dem nu. Måste bara instämma med Tina (Keligast) , en ros på posten skickas från mig också^^ SUPERBRA GJORT!:D

Tack allihopa :')
Har förresten hämtat pojkarna nu! Stannade och fikade hos Hanna en stund och hade jättetrevligt! De bor än så länge i en bur jag byggt av kompostgaller men pappa har kommit en bra bit på buren! De kommer att bo tillsammans som de också gjort hela livet :) De är 1,5 år gamla kullbröder!

Vilka stackare! Skönt att dom fått det bra iaf!!! ;) Fattar inte att folk kan behandla djur så där.. fy då!!! grrr!

Vad roligt :) Kan du ta bilder på dom under veckan Larua?

Vad roligt

Vad kuul:D
Vilken tur du kan ta dem :)
Ros till dig <3
Och vad roligt :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Kul att du fått hem dem nu:D Vill se massor av bilder sen(A)
Jag måste instämma med de andra, verkligen jättebra gjort utav dig. Och utav Hanna (:
Jättetråkigt när djur behandlas sådär! :(
Hoppas att allt går bra med dem, å ja.. glöm inte att visa bilder sen! =)
Väntar…. Väntar.. och väntar..
Haha vill se bilder :P. Kanske inte nu när dom kommer hem men om nån/några dar. När dom flyttat in ordentligt :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Hihi, tack tack :D Så kul med så många svar <3
Pojkarna har ännu inte fått något namn, så när jag går ut ropar jag "Pojkarna" och kallar dem Pojke 1 och Pojke 2 x) Behöver lite namnhjälp. Min pojkvän tycker att en av dem ska heta Liam. Vad tycker ni?

#22 - liam skulle säkert passa till nån av dem. :D
men det kanske blir lättare att hjälpa dig om du visar lite bilder? (:

Håller med Senna - BILDER NU LAURIII <3 x)
Åh vad kul ;) så himla snällt av dig att ta hand om djur som behöver hjälp! :D
bildeer ? ;)

IIIhh vill se bilder på dom! xD

Bilder NU :D

Bilderbilderbilder ^^
www.frihetenskaniner.se

Bilder kommer .. snart ^^
#30 jippi :D
- Mvh Emma

#30: Jippie! ;D