Fel på öga?
Upptäckte idag att min 1,5:åriga dvärgvädurskille är grumlig på ena ögat, det är som en vit hinna över det. Jag tror inte att han har ont och det varar ingenting. Det är svårt att säga om han kan se med det. Min mamma säger att hon tyckte hon såg det för några dagar sen så isf har det sett ut sådär några dagar. Är det någon fara, borde jag höra av mig till veterinär?
Åk till veterinären
Håller med #1.
Tack för svar, ska ringa och boka tid hos veterinär. Var ute tidigare och kunde konstatera att han ser iaf. Han blinkar när jag för handen mot ögat precis som på andra ögat. Vi får hoppas att det inte är något allvarligt!
Hej, skulle du kunna visa en bild också 🙂
Ibland kan jag se en gråaktig hinna på min kanins ögon när de kommer ett visst ljus men hos veterinären på hälsokoll två gånger och hon har aldrig kommenterat det.
Pretty wise //
Bild kommer snart! Måste in på datorn för att fixa det.
Kan inte så mycket om just detta. Men har sett det på andra djur. Ser lite ut som gråstarr. Men det behöver ju absolut inte vara de :)
#8 Tänkte också gråstarr först… Men som sagt behöver det inte vara så allvarligt. :)
Jag tror faktisk kaniners ögon kan bli lite så om de utsätts för starkt ljus. Dem ser väl inte så bra då har jag för mig? Sen kan inte deras pupiler vidgas och minskas som våra så detta kanske är något typ av skydd av ögat.
Maila blå stjärnan, de gör alltid jag när jag undrar över något :)
Pretty wise //