Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1588 ggr
Martina-b
0

Om ditt hus börja brinna!!?

Vad skulle du rädda om ditt hus började brinna får bara vara en sak!!männinskor och djur klarar sig ut så inget levande får man välja!!

Gjorde den här på livs kunskapen i skolan vad ganska roligt att höra…tänk ordentligt innan tänk att allt annat försvinner

Tina-A
0

Min dator, utan tvekan.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Prizma_o_Kristall
0

Men undulaterna kan inte ta sig ut själva, då dem sitter i bur:) Så dem skulle jag rädda i första hand. Inte heller min mus Kristall kan ta sig ut själv för hon sitter också i bur. Så burdjuren skulle jag räddat:P

Om huset skulle börja brinna så skulle jag ta med mig min mobil så jag kunde ringa efter brandkåren. Och även familjens hemvideor, dem är ju ovärdeliga.

Kramar//Carro

Martina-b
0

#2Nej men detta är ju inte verklighet riktigt, liksom djuren ingår de kommer ut på ett eller annat sätt

Prizma_o_Kristall
0

#3 Ok, men då tar jag mobilen och hemvideorna, som jag också skrev:)

Proanders
0

Min CD-skiva med ALLA bilder & kvitton på vad jag äger…så försäkringsbolaget inte kan blåsa en…

Annisen
0

Fodralet med utbrända bilder på min dotter! Utan tvekan! De är oersättliga!

Alexandra13
0

om man fick välja så skulle det va djuren!

Men jag skulle nog ta med mig….mitt rum med alla grejer xD

myriis
0

Hum, svår fråga.. Troligen mina tavlor på kaninerna.. ;p

Keligast
0

Hmm..Jag tror jag skulle ha tagit med datorn :P

[Niike]
0

Svårt … :P Men det skulle nog vara min plånbok. Dock skulle alla mina pengar som jag har hemma ligga i den, just nu ligger de överallt^^ Och så ligger ju mitt minutenkort där i;P Funderade ett tag över datorn och mobilen, men datorn är cp ibland och jag vill ha en ny mobilxD Så, jag tar nog plånboken;)

lill-jarven
0

Datorn! Jag har alla mina valpbilder och sånt på den!! Helt ovärdeligt. Men visst skulle jag som Proanders även dra med alla mina viktiga papper!

annaforsgren
0

jag skulle ta med mig lite pengar, mobil så jagh kan ringa brandkåren. lite minnen, och datorn :P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tina-A
0

Man fick ju bara ta 1 enda sak :P

KvirrZ
0

Hmm..Sängen? xD
Nej, får väl ta datorn jag med Generad

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

Min systemkamera, tror jag.
Å så skulle jag tvinga mamma att ta min dator (eftersom jag har alla bilder där) och tvinga min pappa att ta alla fotoalbum!

Noa-Nisse
0

mitt fotoalbum! klart!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Zvintos
0

Oj vad svårt. Skulle nog rädda min mobiltelefon.
Den är oumbärlig ifall det skulle uppstå en nödsituation, ex att man kommer först till en trafikolycka eller liknande.

Fotoalbum och sådant finns kvar hos mina föräldrar. :P

Sandra-
0

Skulle nog aldrig orka bära ut datorn .. Men isåfall skulle jag ta den. Annars .. min ipod eller mobil :D

Mysterious
0

hmm…jag skulle ta min dator.och be mamma ta min kamera ^^

Men helst skulle jag vilja ha hela mitt rum med mej :)

huldisen
0

Datorn - där har jag alla bilder och filmer :)

Matilda_91
0

Hm.. skulle nog först och främst bara försöka ta mig ut så fort som möjligt. Men kanske skulle rafsa åt mig handväskan i farten där jag har plånbok, mobil m.m

Kompiis
0

Hmm , jag vet inte vad jag ska ta ?! Kanske mobilen.. fast vi kan lossas att den ligger i byxfickan!FlörtSkrattande Då skulle det nog vara datorn.. men inte den bärbara då.. ni tycker kanske jag är knäpp men på den stora sega datan finns ALLA mina bilder!

japiloup
0

Min kusins garage började brinna en kväll:( och hon har sin 8år gammla kanin där men på dagen är den i en hundgård. och dom var inte hemma så när dom kom hem så stod garaget i lågor:( och brandkåren hade precis kommit för grannarna hade larmat hon hade tur för brandmännen räddade kaninen

[Quellii]
0

Jag skulle ta min dator ;D
Alla mina fotografier finns på den så det är ju självklart att jag tar den..! :D Allt annat (nästan) kan man ju köpa nytt :)

twinnie
0

Min kamera.

Moonstrike
0

datan kanske…

Npe
0

Kan inte välja :P men om jag fick tre saker skulle jag ta mina pengar min dator och mitt barndomsmjukisdjurGenerad

malinroth
0

min externa hårddisk…kameror pengar telefon m.m. kan jag skaffa nytt men alla min tusentals bilder jag har i hårddisken skulle jag bli förskräckligt olycklig om jag miste för alltid!

Frida
0

Min privata pärm med försäkringspapper, olika bevis och dokumentation på vad jag äger etc.

(Har en skylt på ytterdörren som säger "Vid fara, för oss i säkerhet!" och så en bild på ninisarna Glad)

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Mysofi
0

Ojooj, svårt!! Först och främst skulle jag rädda min brorsa, han är det viktigaste i mitt liv!! Men eftersom ni skrev att människor klarade sig skulle jag nog ta bandet när jag var lite eller nått sånt, vet inte riktigt… Skulle nog vilja ta min låda med alla minnen som jag har, men de står uppe på vinden så dit klättrar jag INTE upp om det brinner!!!

KajsaM
0

Dator lungt! Har ALLT där..

Sedan skulle mamma få ta fotoalbumna och filmer på oss. Pappa hade sprungit ner på kontoret och tagit sina datorer :P Där har han allt + firmans alla papper grejs :)

Kaniner
0

Hej jag skulle ta med mina pengar ta alla kläder och kasta ut.och ta med mina smycken och …annat men kommewr inte på vad skulle du gör hej då

Stravaganza
0

Det var svårt.. Men jag skulle nog ta.. mina pengar. xD

Proanders
0

#24: "datan", på vad …???

Sosso
0

#23: OJ :O Där hade kaninen TUR!

Jag skulle ta med mig min mobil som jag inte kan klara mig utan ! :)

Frida
0

#34 Tror du menar inlägg nummer 26. Det är faktiskt otroligt många som inte ser skillnad på data och dator, tyvärr.

Värdinna på Fantasy

hejevelina
0

min mobil, fast när de börjar brinna så tänker man tillexempel så här; OH, NEJ MIN DATA!! ;P

Proanders
0

#36: Ja, det är sorligt….

twinnie
0

Men gud vad irriterad jag blir på er som anmärker. Jag har ALLTID sagt DATA till DATOR - ingen har dött av det. Och vad ha det för betydelse på ett kaninforum? Annat om det hade varit datorn.ifokus men här handlar det om kaniner och majoriteten av medlemmarna här på kanin.ifokus är under 18 år! Snälla nån…

ciss
0

Jag skulle ha slängt ut min kameraväska & mitt lilla kassaskåp genom fönstret. Sedan skulle jag ha bärt ut datorn ;D

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Proanders
0

#39: DU blir irriterad över oss som anmärker!!!

vad tror du vi blir då på Er som inte kan skilja på "information" och en plåtburk….

och bara för de flesta meddlemmar här är under 18 år, så MÅSTE vi snacka som i sandlådan…

Q: Did You swim in the shallow end of the genpool?

KvirrZ
0

Man kan alltid störa sig på hur någon stavar eller vilka ord de väljer. Man kan störa sig på hur många utropstecken någon använder och massa andra saker. Men detta är som sagt ett kaninforum med folk i olika åldrar, jag är helt säker på att du inte skrev helt rätt när du var tex 14 år som många här inne är. Det är aldrig kul att någon kommentarar och rättar hur man skriver när ingen egentligen vet hur lätt man har för att skriva. Jag kanske hade ig i svenska(har inte det men som exempel) och mår jätte dåligt över det och så sitter man på ett forum just för kaniner och blir rättad om sin svenska.

- Mvh Emma

Tina-A
0

Tror vi haft den här disskusionen om data och dator i en annan tråd och kommit fram till att folks svenska inte är det viktiga? Folk kanske har dyslexi, svårt att stava av nån annan anledning, svenska som andra eller 3e språk till och med.

Man är välkommen här även om man inte kan skilja på data och dator, eller på de och dem och man måste inte kommentera det då vissa blir väldigt ledsna och tar åt sig.

mvh Tina sajtvärd

Proanders
0

Tinna harr rät som valnigt, vi vil ju hjärna att ALLA såm är kaninnininreserade hamn här, om de harr dyslexi eller ej kvittrar, för vi vil endo intä hålla nån hög standard på sidan, barra dem ha kaniner som främsta inntrese så är dät okaj.

Att det finns de som bryr sig, och försöker hjälpa…

Jag sätter min veckopeng på att "NI" som stör er på oss som vill hjälpa, att ni kan rabbla upp klädesmärken, namn på smink och namn på samtliga deltagare på "Idol". om man väckte er mitt i natten…..men halååå..

Att INTE KUNNA något eller bara kunna lite, betyder inte att man är dum!

Men att INTE vilja LÄRA sig, betyder att det fattas något..

Tina-A
0

#44: Du måsteinte överdrva.. :/

Det är klart man ska lära sig och det är bra att folk försöker lära ut. Tex kan man ju säga "Jag antar att du menar själva datorn och inte datan, då heter det faktiskt dator."

SagaoAlfred
0

Nu blev det väldigt dålig stämning här.
Försök att hålla det på en god nivå!

Jag förstår Proanders fullständigt, att det kan vara lite jobbigt om folk stavar fel osv.
Men precis som Tina skriver måste vi tänka på att många unga håller till här, å det viktiga är ju vad vi skriver om å vårat intresse för kaniner, INTE hur man stavar. Man förstår ju alltid vad folk menar iaf.

Flippa
0

Mina pengar. ALLT vill jag ha med mig ut igentligen ^^, Min dator blir lite jobbigt.

KajsaM
0

Håller er till ämnet.

Mvh Kajsa, Medarbetare

Lolitas
0

Inget annat än djuren. Viktigare att vi kommer ut med livet i behåll än materialistiska saker.

Om jag nu absolut måste välja något så är det en möbel med speciellt värde för familjen, men med händerna fulla av djur har jag nog inte en chans att ta med den ut.

Stravaganza
0

''och bara för de flesta meddlemmar här är under 18 år, så MÅSTE vi snacka som i sandlådan…''

Det var taskigt sagt, Proanders! och det är inte sant, heller.!

Frida
0

Kom att tänka på en sak. Av vilken anledning vill man ha ut sin dator: jo informationen som finns på den. Alltså behöver man inte knycka med sig hela chassit utan lite snabbt pilla upp det, dra lite kablar och ta med sig hårddisken/-diskarna. Mycket enklare än att släpa på ett (oftast) tungt chassi Glad

Sitter på jobbet och har tråkigt, därför jag kommer på sånt här näst intill orelevanta saker.

Värdinna på Fantasy

Proanders
0

#50:

Det är inte stavningen eller fel ordval i svenskan här, som stör mig, för sånt kommer med tiden, det är "attityden"…

"folk fattar ju iaf vad hon skriver"

NEJ, folk fattar INTE iaf. Du kan ju själv gå igenom vilken tråd som helst, så ser du att frågor upprepas om samma sak..

Om någon ställer en fråga i en tråd, så är iaf min uppfattning att trådskaparen vill ha ÄRLIGA svar, och att skriva t.ex. "DATA" när man menar "DATORN", är inte ärligt, det är lathet..

Vad det handlar om är att folk som har den attityden, KAN skilja på "rätt och fel" men bryr sig INTE,…och detta kommer att få konsekvenser längre fram i livet..tro mig (inte bara i SVENSKA).

Det var inte meningen att du skulle ta illa vid dig, och jag är verkligen ledsen för det…

I fortsättningen så ska jag inte kommentera NÅGOT, utan bara svara på direkt tilltal.

mvh

Besserwisser..

Clariiz
0

hmm svårt. mobilen, tv:n, datan, mina sovenirer och liknande från länder jag vart i. som thailand vilket betyder sjukt mkt för mig..

kan inte ta en sak. skulle rädda hela huset!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Proanders och Stravaganza Ta detta någon annanstans än här i tråden. Tack!

Kajsa, medarbetare

Proanders
0

*censur*

Stravaganza
0

#54 Jaja, jag sa bara en sak, och EN gång.

Ingen är ju tvungen att vistas här om dem tycker att vi pratar och skriver barnsligt.

KajsaM
0

#56 Nej, sjävklart är det frivillig. Men ta den ändå i en ny tråd eller PM. Inte här

Lolitas
0

OT! Jag vill egentligen inte lägga mig i. Det finns flera engelska studier som bevisar att så länge första och sista bokstaven i ett ord finns på rätt plats så kan resterande vara kastade runt hur som helst. En människa med normal läsförståelse och ett ordförråd som motsvarar just det felskrivna ordet kommer då kunna utläsa vad det står. Bokstäverna vi ser är bara en bild, och den bilden kan se ut hur som helst eftersom vår hjärna inte registrerar var bokstav för sig.

Dessutom måste jag påpeka att i Sverige tillåter vi människor att uttrycka sig hur de vill, vi har både yttrandefrihet och tryckfrihet. Varje människa är unik, om någon då vill använda sig av det språk som flitigt används på internet eller stavar fel på ett antal ord så gör den det med all rätt. Den som gör fel är den som ger sig på personen, vilket jag personligen anser vara personangrepp!

Har man inte bett om hjälp så behöver man inte hjälpa, vill man rätta så kan man göra detta på ett vänligt sätt. Tex kan man skriva "Menar inget illa, men du vet att en ända stavas en enda?" istället för att agera besserweisser och skriva ut på ett öppet forum att någon helt tydligt menar en rumpa.
Många kallar dessutom sin skärm för dator, och det är givetvis felaktigt då burken är datorn och i syftet dator här så tror jag de flesta syftar på hårddisken och inte hela chassit! Ett korrekt svar är väl då egentligen "datan på hårddisken" eller "min hårddisk"?

Av personlig åsikt tycker jag tråden ska låsas eller att de påhoppande inläggen, samt de försvarande ska raderas!

Ciindra
0

Jag skulle nog plocka med mej min kamera .. :)

Denna kommentar har tagits bort.
psyko
0

Jag skulle ta med mej min Michael Jackson samling faktist;)

Ellen95
0

Min akvariefisk. För att han bor i ett akvarium så han får sig inte ut.

Mimmiih
0

ingen aning, men jag tror att jag skulle rädda moblien!  ;)  Fick nyss en ny, så det skulle ju vara onödigt att behöva köpa en ny.  ;)

Lippo
0

Skulle nog ta datorn :)

Vemsan
0

Usch! Vill inte ens tänka tanken :S

Hälsningar Vemsan

Katter3
0

Visst skulle det vara bra om man bara behövde trycka på en knapp så att rummet "vek ihop sig" i en väska? Så är det bara att springa ut med väskan och så har man räddat sitt rum. xD Sedan kan man sätta upp det igen, när branden är släckt.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Dior_94
0

#66 haha xD det skulle vara bra!

jag skulle nog ta med mig mitt fotoalbum. :)

KvirrZ
0

Usch, det började brinna i mitt hus igår kväll >.<' Men som tur var kände jag och min lillasyster att det snank äckelpäckel så pappa kom upp och släckte elden..

- Mvh Emma

Flippa
0

#68 var då ? :O

KvirrZ
0

#69 en lampa, den tog eld i min storasysters säng >.<

- Mvh Emma

Flippa
0

#70 urs!

KvirrZ
0

#71 ja, så nu stinker det typ i huset, blää

- Mvh Emma

[Nalle-]
0

Min ödla, hon kan inte ta sig ut själv ;)

dreamiz
0

Hemska tanke… Djuren i burar tar sig ju inte ut men eftersom jag inte får välja djur så väljer jag foton. Alla foton jag tagit under alla år på djur jag haft, familj osv, de är oersättliga.

Sosso
0

#72: å, de hände mig. "/ men det rök bara, hann aldrig fatta eld. å sen hade ja tur som vaknade 3 på morgonen, som märkte det.;S fy va läskigt!

KvirrZ
0

#75 Okej, tur att du vaknade!

- Mvh Emma

soten
0

Mobilen om den var laddad och om det fanns gott om pengar på den

Jennie104
0

Datorn :)