Hane sökes?
Vi har planer på att låta vår hona Freja få en kull nu till våren/sommaren för att behålla en unge som sällskap till henne och för att få en unge efter henne, eftersom hon har sånt himla gott psyke och är så speciell.
Vi hade redan planerat innan Att ta en kull mellan Freja och vår dåvarande kaninhane, men sorgligt nog gick han bort för ett tag sen. Vi vill behålla en unge efter Freja och så att hon också kan få sällskap. Därför tänkte jag fråga ifall det finns någon kaninhane med bra temperament och gott psyke. Om det finns någon hane som känns rätt kan kanske komma överens om något.
Vi bor i Kronoberg i Småland, så det får inte vara allt för långt bort bara. Hör av er för mera info :)
//Mvh Ellen
Vänliga hälsningar Ellen 

Jag är helt säker på att det finns massor av kaniner som kan passa som sällskap till din kanin. Du behöver inte ha en hell kull pga det. :)
Det finns så mycket kaniner utan hem ändå. Ett överflöd av okontrollerad Avel (av hobby personer som inte är uppfödare, aka de har ingen aning om bettfel, sjukdomar etc som kaninerna längre bak i ledet kan bära på)
#1 Jo, men syftet är just att vi vill ha en eller två ungar efter henne då hon är så speciell. Det är väl klart att vi kan det vi ger oss in på och det skulle aldrig ens komma på frågan Att ta en kull utan någon kunskap! Jag vet vad jag gör, som sagt, och det behöver vi inte diskutera mer om här. :)
Vänliga hälsningar Ellen