Klotterplank #267
Nytt klotter :D
Hes som attan så fort jag försöker ha lite högre röst 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Paulinabieber: Nej, hon hade redan det namnet när jag köpte henne. Temat på kullen var äppelsorter.
Indii: Där ser man! 😃
Vovish: Tack!
funderar på att fixa ett nytt kanin-instagram… får se om det blir till nåt ☺️
med vänliga hälsningar Hanna & djuren
Lugnet har åter infunnit sig efter att matte har ställt undan "Det röda monstret" . (D.v.s dammsugaren:)
Skitväder!
Orkar inte med skola imorgon igen efter bara 1 veckas lov… usch
Tredjeplats med egenupfödda Crux idag! Tredje tävlingen, så är riktigt nöjd :D
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Beställt hem halm, toalettspade, tunnel, höhäck och godis från teddytassen! Tror det kommer bli jättebra :)
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Letade halm på blocket och fann en bonde som säljer väldigt nära! Glad! :)
Fy fasen va jag e trött på korkade människor.
Morr.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube

Om två timmar o en kvart tänker jag dunka huvudet i kudden! Men först åker kaninerna ut i rasthagarna! Jag har beställt SOL!
Försökte äta ett päron = två kaniner sitter omedelbums uppe i knäet med tindrande ögon!
Kan inte förstå att vissa i sverige redan har snö.. Egentligen borde väl alla ha snö nu i november men det känns som att det är alldeles för tidigt, att snön borde komma om några månader. Känns inte som att det är julafton om en månad…Hoppas det inte kommer snö hit till Göteborg!
Åker till Hamburg för att hämta en kompis, när jag var framme får jag veta att det är tågstrejk och sista tåget går 00.58 och det tar 10 timmar istället för 4 (sen ytligare 6-7timmar hem från Köpenhamn) Är inte ens säker på att tåget går till Danmark. Håller tummarna…
Bunnysta@instagram
Har matteprov idag :( Är jättestressad då jag inte kan allt som man ska kunna.. Jaja vi får se hur det går! :s Annars ska jag köpa en kaninbur idag! Det blir mer roligt!
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
På söndag ska jag på hopptävling hoppas att det går bra.
#16 och #17 Lycka till!
Äntligen fredag! 😃
Vinn hundgodis på yorkshireterrier ifokus!
Är så otroligt taggad inför helgens hopptävling😍
Kaninen har fått en inflammation i levern. Skönt att få svar men även jobbigt att ta hand om, speciellt när man bor på internat under veckorna. Det blir CC och antibiotika den närmsta veckan, så håller jag tummarna att han tar sig igen!
Bit inte när det räcker att morra.
#23 Nej vad jobbigt! :(
Muttrar över folk som inte sköter sina jobb, så att hjälplösa äldre blir lidande…
Tittar sen på kaninerna som myser på dörrmattan, och blir genast på bättre humör:)
Nu är kaninerna i hagen, fast taket på buren hade gett vika efter snön(vi visste ju inte att det skulle komma snö)… Så jag fick helt enkelt fixa en "ställning" åt hagen! Nåja, kaninerna blev glada för det mjuka vita :) Hoppas kaninerna kan vara ute tills det blir mörkt nu. Usch för snön, det är ca. 15 cm snö här!:o
Ett liv utan djur är inte värt att leva
15 cm! Oj vad mycket snö! Här i Stockholm så har allt snö gått bort. Tacksam för det! #26 🙂
#27 vilken lyx!:)
Har ingen snö alls ^^
Kanien har börjat äta i princip allt utom ren pellets..?
Nåväl, han är piggare och äter duktigt det mesta som bjuds, vare sig det är stödmat eller gnagarblandning (som energitillskott)!
Bit inte när det räcker att morra.
Nu har jag tävlat och det slutade på en 9 placering av 17
Helt katastrofal vecka. Varit i Hamburg och hämtat pojkvänens lillebror åkte 6 på morgonen framme i Hamburg klockan 21 letade i över en timme på tågstationen, hämtade honom och fick höra om tågstrejk så åkte igen vid 1 på natten, var hemma klockan 22 igen. Ganska trött på tåg och har ingen aning om hur jag ska komma iväg till skolan imorgon, suck…
Bunnysta@instagram
Fortfarande inte kommit igång med plugget. Har knappt skrivit nåt på historian som jag ska ha muntlig redovisning i på onsdag och så har jag halva psykologi uppsatsen kvar till torsdag. Yay
#32 Jag tycker att båda skulle passa i lila! =)
Fick veta att vi ska göra en franska prov idag, inte nåt svårt men usch…
vart hittar man de snyggaste billigaste ljusslingorna? :))
Den ljusa kaninen fick det bli en Neonrosa + pride färgad sele o den svarta en neongul + klarblå! :D
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
#38 Det blir säkert jättefint på dem! :D
Börjar bli lite smått orolig över att min hund ska skada charlie på något sätt. :S Charlie älskar alfons så himla mycket och vill alltid vara på han o pussa han men alfons tycker det börjar det bli jobbigt och morrar på charlie. :S
Mums, idag blir det ärtsoppa skolan! :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Om 15 dagar hämtar jag min lilla bebiskanin! :D Efter många om och men så får hon nog heta Soya. Vi tycker inte att stamtavlenamnet passar. 🙂
Nu järnpiller! Har skrivit upp 3 tävlingar som jag SKA på på jullovet, hoppas bara mamma betalar resan för annars blir det dyrt😃
#42 Vad kul! Älskar namnet Soya ❤️
#44 Ååh, tack så mycket! ❤️
imorgon ska vi tävla! håll tummarna! :D
#47 lycka till ❤️
Finaste Gim
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#48 taaack!! 😄❤️
Vill såå gärna ha råttor o möss.. suck.. och en rex kanin… det sistnämnda är mer trovärdigt att mamma skulle tillåta. Hon protesterade inte igår när jag nämnde att skaffa en rex när jag kastrerar charlie. vem vet ;))
Spenderat flera timmar med att ta bort mitt skrivbord, datorn och tvätta skrivbordet o sedan lägga ut det på blocket.. fy vilket jobb det var, främst med att få bort datorn.
Om någon vill ha ett skrivbord så kolla blocket ;)
Så himla ledsen! Kom precis hem från djursjukhuset, efter att min kaninbebis, som fyllde 3 månader idag, plötsligt blivit slö och slapp.
På undersökningsbordet i akutrummet gav de henne syrgas, och lyssnade på hennes hjärta som slog långsamt, långsamt… Hon dog strax därefter i min famn 😢
#53 Åh nej vad hemskt! 😢
Vill skaffa en till kanin eftersom jag vill inte att (min kanin) Milo ska vara ensam. Kanske blir nästa år! Längtar 🙂❤️
Jag beklagar
#54 och #56 Tack!

Kaninmys-bild 1 från igår!

Och nr 2! :)
#53 Men va! Gud vad sorgligt, jag beklagar! 😕 Någon aning vad som kunde ha hänt? 😕
Charlie tar efter min hund så mycket, han ligger precis som Alfons på mattan nu o slickar på allt han kommer åt.. konstiga kanin.
#59 Åh, min lilla kaninängels mormor ❤️💔
#60 Tack! Nej, har tyvärr ingen aning! Hon blev plötsligt slö och slapp och liksom frånvarande… Hon hade ätit och varit som vanligt tidigare på kvällen. Hon andades långsamt, och på undersökningbordet ramlade hon omkull på sidan och orkade inte resa sig igen… Veterinären kände på henne, men inget verkade konstigt, magen var bra och som den skulle. Hjärtat slog dock väldigt långsamt, och hon blev bara sämre och sämre och det dröjde inte länge innan hon somnade in. 😢
#62 va tråkigt :( Blir orolig för min bebis nu
#63 Förstår det, men det är säkert ingen fara med honom! Min lilla tjej hade nog bara otur som blev så sjuk plötsligt. Mina andra kaniner som bodde tillsammans med henne är friska och krya.
#64 Haha, så gulligt!
#65 Ja, får ju hoppas det. Blir ju allt lite smått orolig, de va ju syskon after all.. :)
#67 Jo, de var ju det…. Fast jag har varit i kontakt med deras uppfödare igår, och hon sa att resten av kullen plus alla hennes andra kaniner mår bra, och mina andra kaniner som bodde med Pomona mår också bra!
Så det var nog inget smittsamt som hon råkade ut för. Fast det är väldigt frustrerande att inte veta dödsorsaken, måste jag säga! 😕
Köpte 2 balar hö igår och en bal halm! Lättat hjärta :D
Har panik över mina betyg 🤐😕
Jag vill ha lugg när håret är nersläppt men att den ska *försvinna* när jag sätter upp håret. I-landsproblemet!
#71 Du är inte ensam😕
Bokat resan till Kista, första gången jag reser som vuxen. Betalade även min första räkning. Kan man få en åldersnoja som 17åring?
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Igår fyllde finaste Bentley 5 år, han börjar bli gammal min fina gosse ❤️
-' Malin Hultman
Grattis i efterskott Bentley! :)
Märker verkligen på hur stor Charlie har blivit!! Efter endast 3 veckor. Och så fäller han också. Men idag fick han vara ute o käka lite gräs ;)
Måste bara fråga om någon vet, varför slickar min kanin på allt? asså inte bara på mig o andra människor men på kläder, mattor, djur, galler, golv, allt han kommer åt!! Asså så fort han hoppar ut på golvet *slick*, när han ligger på mattan *slick* *slick*, när jag står på golvet springer han så fort han kan o slickar på mina ben, när jag sätter ner han på golvet skyndar han sig att ta tillfället o slicka på min hand innan jag tar bort den. Varför är han så konstig o gör sådär?? Tänker att det inte är för att uppvakta eftersom han knappt är könsmogen ännu och dessutom uppvaktar man väl inte golv heller..
Åh! Vill ta in kaninerna nu! Dumma katt:/!
#KANINERÄGER #SOLÄRBÄST #SOLSKYPARMEDAMELIE #MINKANINÄGERUTALLAANDRASFÖRUTOMAMELIESDENÄROCKSÅBRASÖTOCHSÅ
Puttar upp!
#80 Tråden är fastnålad 😉
Ville bara påminna om att tråden finns, var så länge sedan någon skrev här..🙂
Hejsan #82 😃
Precis städat alla burarna ute i regnrusket… Men när man ser resultatet blir man genast lite gladare! :)
Så lycklig. Verkar ha funnit en perfekt hane till min hona. Väntar bara på sommaren så att de kan få träffas!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Fy vilket väder!:(
#86 Håller med 😕
Jäkla skit dag.
Bunnysta@instagram
Hej, #83!🤪
Fina Bella ❤️
-' Malin Hultman
Usch vad jag är trött! Tur att man inte har mycket läxor!🙂
Idag hämtar jag min kanin! :D Har väntat i 8 veckor på denna dag och nu är den här! Känns overkligt! :')
;) 😃 #92
Vart tog detta år vägen? Redan december imorgon!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#94 Känner detsamma! Det har gått såå fort, har nog aldrig gått så fort som det gjort i år.. väldigt roligt år iallafall.
Lyckan när man kommer hem och ser glada kaniner. Har vartåt en riktigt jobbig skoldag! ;( Grinat 2 gånger;(

Har vinterbonat rasthagarna med granris och massa halm att gömma sig i!
"Snart fryser hav och land…"
Mina öron blöder, shut up…
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Precis duschat och väntar nu på att håret ska torka. Sen blir det ut i kaninstallet för att göra i ordning transportburar eftersom vi ikväll ska åka och träna med bästa klubben!

Hade jättekul på idol finalen i fredags, jätteglad att Lisa vann!
Segt att det är mörkt redan vid 16 tiden :(
Nu har kaninerna äntligen fått skutta! Jippie! Haha;)
That moment när man läser en kaninannons och det står "3 mån och har haft 2 kullar…" blinkar ett par gånger och då står det 3 år😃 Dags att sova tror jag!😴
Min lilla vovve kom äntligen hem efter 2 veckor <33 Mamma o pappa kommer också hem ikväll så tänkte göra spagetti och köttfärssås…
Asså! Hagel och åska i december!? Är detta normalt? Haglet ligger som SNÖ på marken! Telefonen gick sönder av åskan! Jippie:/
Har kaninbebisabstinens, sitter och skrollar igenom bilder av tidigare kullar och dör litegrann inombords❤️
#107 Snyggingen❤️
#107 Du är inte den enda! Jag längtar som tusan tills jag får parat min hona antingen nu i december eller under Kista (beror på om jag kommer dit och tävlar eller ej) och tills hon får sin kull. Rackarns vad jag kommer knäppa kort!
Min lilla Charlie ska troligen bli pappa nästa år, längtar att få gosa med kaninbebisar 😃
Är så otroligt trött… men måste dra mig hem till några vänner. suck
Syrran bad att få lägga ut en bild jag ritat på insta, jaja sa jag. Nu kan hon inte sluta hashtaga den med saker, även sådant som är orelaterat. "Alla ska se din bild!" var motiveringen🤪
Nu kom stormen till oss. Hela huset knakar och tv:n blippar för fullt.. Blir lite nojjig över stackars Jack där ute i blåsten. 😕
Idag fick prinsen hela 9 nya julklappar från ikea 😃
Precis matat en smart kanin..
Efter en minut välter han ut all pellets i sin vattenskål🤔
#115 lägg det på burbottnen ist😃
Det skulle nog inte gå eftersom att han bor ute och har massa halm😃 Men men han fick en lite mer stabil skål med ny torr pellets🙂
#117 Inga problem, alla mina bor på halmbädd och ingen har skål. Tar bara några minuter längre eftersom de måste leta reda på maten men annars är det ingen skillnad🙂