Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 236 ggr
lottie350
0

Vilken ras är min..

Jag kan inget om raser, jag tog över denna söta kanin för lite mer än 1 månad sedan och funderar lite på om någon vet Vilken ras? han är?
Jag länkar till min blogg där ni ser min kanin, har ingen aning om hur man lägger upp en bild här.

http://www.nogg.se/photos2.asp?idPhotoCategory=75882&idPhoto=601624&idHomepage=36621

Under mappen : Zippe finns fler bilder på honom.

Har ni någon aning om ras?

[Niike]
0

Din kanin ser ut att vara en väldigt trött dvärgvädur ;) Vilken lite latmask, sover eller vilar på alla bilderna:) Sötis!

Frida
0

Han ser inte så stor ut så han är väl garanterat en dvärgvädur.

Bilder lägger du in genom att använda funktionen under rutan där du skriver. Där står det Bifogad fil och trycker du på Bläddra… kan du leta fram den bild du vill lägga in. Sedan är det bara att publicera kommentaren som vanligt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Niike]
0

#2 precis:D bra förklarat!

lottie350
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ah han är det alltså, funderade på om det var en vädur eller dvärgvädur. #1 Ja väldigt lat är han hehe, han är 5 år, kanske är därför hehe, men han är ganska mycket å busar i gardinerna lite då och då heh.

#2 Nja jag vet faktiskt inte hur stora en vanlig vädur är så jag kan inte jämnföra, men jag tycker han är ganska så stor.

Ah okey det missade jag hehe :D

Clariiz
0

Dvärgvädur :) Dom kan ju variera lite i storlek. Han har inte stamtavla/h. bevis? Är han väldigt stor så kan han ju vara Fransk vädur.. Men så stor verkar han inte :P. Du han inget att jämföra med? En människa tex.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Frida
0

#4 Här har du en bra sida med alla vädursraserna samlade så det är bara att jämföra.

Värdinna på Fantasy

lottie350
0

Ne det finns ingen stamtavla, fick ta över honom från en flicka för en månad sedan och det var inte dom som första gången hade honom så de visste inte vad han var.

När han ligger ned sådär på bilden jag just bifogade så är han kanske en halvmeter, men där ligger han inte sträckt heller, vet inte om det är så man jämnför. Han är nog säkert en dvärgvädur. Men de bilder jag sett på dvärgvädurar har de lite spetsigare nos än vad min kanin har, han har en jättebullig nos..

Frida
0

#7 "Bullig" nos är vad rasstandarden eftersträvar så det är som det ska. Det är i alla fall vanligt att man ser lite spetsigare dvärgvädurar men det är ett "platt" ansikte som är idealet. Usch, svårt det var att förklara =/

Värdinna på Fantasy

lottie350
0

#8 Jahaa okey.

Vad är normalvikten på en dvärgvädur då? Min Zippe väger ca 1,5 kg, har ingen aning om det är för lite? Om det är för lite vad ska man ge för att han ska gå upp i vikt?

lill-jarven
0

#9 Det låter ungefär rätt. :) Du ska kunna känna hans revben, men inte för tydligt. Man brukar kunna bedöma det rätt bra själv. :)

Frida
0

1,41 - 1,90 kg så 1,5kg är helt normalt.

Dvärgvädurar har oftast väldigt lätt för att bli överviktiga. Kan man känna toppen på kotorna i ryggraden har man en normalviktigt kanin. Men känner man tre åsar i rad (i sidled då) så är den underviktig. Likaså om man inte känner ryggraden alls är det dags att minska på mängden pellets.

Värdinna på Fantasy

lottie350
0

Ahaa tack så mycket! :D

KvirrZ
0

Ja, det ser ut som en liten dvärgvädur :)

- Mvh Emma