Vilken färg är Hedda
Lite klurig, men tror viltisabella eller lux. :)
Isabella skulle jag vilja säga.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Undrar bara en sak! Heter det Isabella jag trodde det hette Isabell
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
#3 det heter isabella
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Tack så mycket :)
Tänkte också först isabella, men sen såg jag viltzonerna. :)
ser inte ut att ha viltzoner
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#7 Tycker det ser ut så under näsan och runt ögonen, men ser kanske fel. :)
Det finns inge viltzoner alls på t.ex. öronen. 🤔
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Direkt från kaninfarg.se:
"En viltfärgad kanin har vita till cremefärgade viltzoner under magen & svansen, under käken, runt ögonen, i öronen och i nosen. Täckhåren är uppdelade i fem bälten, topparna är färgade i grundfärgen, dvs. svart på en viltgrå. Mellanfärgen är gul och kan vara olika bred, vilket ger olika nyans i färgen. Nackkilen är rödbrun."
Här är en bild på en kanin med klara viltzoner. Vilket Hedda saknar: 1884695_orig.jpg
Jag är fortfarande fast vid att Hedda är Isabella.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Hon är med största sannolikhet isabella otter.
Ni som inte ser det, antingen har ni något fel på era skärmar eller så är ni inte speciellt kunniga på färger. Vet man inte färglära på kaniner kan jag tycka att man inte ska ge sig in o ge folk svar. Om jag inte är 100% säker på någon fråga här försöker jag verkligen hålla mig ifrån att ge "expert tips" då det vore jättetråkigt om någon där ute går runt o tror fel bara för att jag inte vet vad jag pratar om.
Kaninen HAR zoner, runt nos, ögon och innerörat, inte tillräckligt för att vara vilt kanske, men helt klart tillräckligt för otterteckning.
Dessutom är hon klart o tydligt ljus på buken och på tassarna. Något som isabella inte är. Inte på det sättet.
Kanonsöt också, bör tilläggas!
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Skulle möjligen kunna vara "dålig" viltblå, eller viltisabella också. Men någon form av vilt eller otter iaf. Mest troligen otter.
Vet du något om hennes släkt?
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Fast va? En otterfärgad kanin har inte mindre tydliga viltzoner än en viltfärgad… Vet inte var du fick det ifrån? Däremot saknar ottrar bältesindelning. Har TS kanske fler bilder på kaninen eller vet något om dennes föräldrar?:)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#14 På den bilden ser hon ännu mer ut som viltisabella. :)
Här är en viltisabella: http://kaninfarg.se/images/farg.viltisabella5.jpg Tycker hon ser ut att vara det! :)
Mycket bättre bild och där syns viltzoner :) viltisabella är min gissning :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Tack, så tycker ni att jag kan kalla henne viltisabella?
#18 Japp! :)
Okej, tack för alla kommentarer :)