Brunstig hona
Hej hej, jag fick i lördags hem en liten brud till min kastrerade kaninhane här hemma. Hon är super go och så, men nu håller hon på att jaga stackars Kito (hanen) nästan konstant, hon ska upp och rida på honom och hon prata ganska flitigt med honom också. Antar att hon är brunstig (säger man brunst ang. kaniner?) då man bara behöver klia lite lätt på hennes rygg så lägger hon sig rak låg med rumpan upp i vädret. Detta har mer eller mindre hållt på så här i tre dagar, ska inte brunsten lägga sig efter högst en dag? och kommer hon "lugna ner sig" snart? För lilla Kito verkar otroligt trött på den lilla fjortisen.
//:Cochon
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Ja din kanin brunstar, ofta kanin miljöförändringar sätta igång brunst hos djur.
Jag upplever det rätt så individuellt hur länge brunsten varar, men ett par dagar upp till en vecka får man i alla fall räkna med.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#1 Jaha, det visste jag inte att miljöförändringar kunde påverka. :P men tack för svar! =) Vad är brunstintervallen för en kanin btw?
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋