Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 609 ggr
Moalinn
0

Tvätta tassar

Insåg idag att min kanin har vita tassar (eller ja, de är lite smågula just nu. Inte jättegula men ändå tillräckligt för att få avdrag på utställning) och han ska ställas ut nu på söndag. Jag undrar om ni har något tips? på hur man lättast får rent dem? Och när tycker ni att man skall göra detta? Nu eller dagen innan? Eller kanske både och? Jag hinner inte få hem något mirakelmedel som är till för just detta. Kan eventuellt ta mig till djurmagasinet, ifall de skulle ha något.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[RC1393]
0

Köp en citron och potatismjöl, gnugga in lite citronsaft på tassarna och ha dit lite potatismjöl så vätskan sugs upp igen, så blir tassarna vita och rena🙂 Har jag någon som är skitig så tar jag dem kvällen innan.

Moalinn
1

Ska absolut testa detta. Tack så mycket! 😃

Medarbetare på Djurfoto

Peak303
0

Ett tips? är också att köpa show white paste som finns på gnagarboden.  Själv använder jag detta om det skulle vara så att kaninen är lite lite gulaktig, precis innan jag sätter kaninen i utställningsburen. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Moalinn
0

#3 Låter smidigt, ska se om jag kan beställa hem något sådant till nästa utställning! :)

Medarbetare på Djurfoto

Iaemi
0

Potatismjöl brukar alltid fungera, också bra om kaninen skulle blöda någon gång (lite OT haha). :)