Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 798 ggr
Annica med Kevin
0

Kaniner som ej trivs ihop

Någon som har erfarenhet av att en hona och hane ej går ihop.

Blir det alltid slagsmål när man introducerar dom för varann första gången?

*~HamsterHamster~*
0

Hur mycket plats har de? har du fört ihop dem på en neutral plats? "slagsmål" är okej så länge de inte skadar varandra. Det brukar bli "slagsmål" om man sätter ihop dem för första gången då de behöver "diskutera" rangordningen.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Siastassar
0

Jag undrar detsamma som TS. & vad funkar bäst? En så ung hona som möjligt? Självklart inte under 8 v isf eller går det lika bra med en äldre?

Annica med Kevin
0

Jag har ej fört ihop dom än. Hämtar honan idag som är 5 månader. Hanen är 9,5 månad och ska kastreras på torsdag så de ska föras ihop om 4-6 veckor.
Har tänkt att göra det på en neutral plats (nåt av rummen på övervåningen (där har hanen ej varit)

Vill ta reda på så mycket som möjligt för att det ska bli så bra som möjligt. Vill ju att de ska bli vänner och kunna leva och ha glädje av varandra.

*~HamsterHamster~*
0

Neutral plats, mat på olika ställen, Gömställen ingång utgång dvs. två öppningar.

Rycka up päls är okej, jaga varandra är okej. När de börjar "boxas" och hoppar på varandra aggressivt måste du sära på dem vänta ich ca. 4 veckor och försöka igen. om det inte funkar efter ett antal försök tycker de nog inte om varandra.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.