En eller två?
Hej!
Imorgon får jag hem min lilla skönhet Bella och har fixat en bur och alla tillbehör när jag slogs av tanken. Bella är vad jag förstått väldigt social och hon kommer inte få ut så mycket från Milton då han är okastrerad.
Borde jag kanske köpa en till hona som kompis till henne?
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Varför inte kastrera Milton och ha med henne?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1# Har planer på att i framtiden ta en kull och han är än så länge för liten för kastrering :)
Bunnysta@instagram
Du kan ju se ifall hon trivs utan sällskap innan du bestämmer dig.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag skulle definitivt skaffat två honor direkt. Sällskap av artfrände är oslagbart. Och dessutom kan du i framtiden ha Milton ihop med dem båda om du kastrerar honom. När man har sett hur mycket utbyte kaniner kan ha av varandra, så känns det för mig otänkbart att bara ha en, om det inte är nödvändigt av särskilda skäl förstås.
Hur gammal är Milton? Tänkte eftersom du skrev att han är för liten för kastrering?
Milton är snart fyra månader :)
Bunnysta@instagram
Lite sent kanske men jag kastrerade min kaninhane när han var strax över tre månader
Ta en kull (om det verkligen är nödvändigt, klura på det) och kastrera honom efter det :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Kaniner är känsliga för narkos. Därför vill inte vår veterinär kastrera kaniner under 6 månader för att det kan vara riskabelt om dom är för unga. Min blev 6 mån för en vecka sen & ska kastreras i morgon sen ska jag köpa en hona till honom tidigast en månad efteråt. Jag är mkt med min kanin men sällskap dygnet runt som en artfrände kan ge måste vara det ultimata. Nån som vet om det brukar gå smidigt att sätta ihop dom?
Jag kastrerade Milton vid 4 månader och satte ihop dom efter en månad och de blev bästa vänner direkt men det beror på.
Bunnysta@instagram
#11 skönt att det gick så smidigt :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se